131019098
24 Nisan 2024, Çarşamba

KIRTASİYELER YOĞUN MESAİDE

2 Ekim 2015, Cuma 12:28

     


Yeni dönem ders zilinin çalması ile beraber Aliağa’da okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki 14 bin 552 öğrenci okula başladı. Okul ihtiyaçlarının yer aldığı alışveriş listelerinin belirlenmesiyle birlikte kırtasiyeler de en yoğun haftasını yaşadı. Okula yeni başlayan bir öğrencinin kırtasiye alışverişi ihtiyaçlara ve tercihlere göre 100 TL ile 120 TL arasında gerçekleşti.

Aliağa’da yaklaşık 20 yıldır kırtasiye malzemeleri satış faaliyeti sürdüren Şirinler Kırtasiyenin Satış Danışmanı Şirin İnzal Sezen, satışların bir hafta içinde 4 kat arttığını belirtti. Bu yıl ilkokul 1. sınıfların da ortaokul ve liselerle birlikte okula başlamasının kırtasiyelerdeki alışveriş yoğunluğunu arttırdığını vurgulayan Sezen, satışlarının yaklaşık yüzde 50’sini okulların açıldığı ilk hafta içinde gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Hafta boyunca, okul ve beslenme çantası, su matarası, defter, kalem, kalemtıraş, silgi, yapıştırıcı, kuru boya, sulu boya, pastel boya kırtasiye alışverişinde ihtiyaç listelerinin en başında yer alan vazgeçilmez ürünler oldu. Anaokulu ve ilkokul öğrencileri için alışveriş listesinde oyun hamuru, el işi malzemeleri, ödev defterleri en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı.

BİLİNÇLİ TÜKETİM İLE MALİYET DÜŞÜRÜLEBİLİR

İlkokula başlayan bir öğrencinin okul masraflarının bilinçli tercihlerle daha düşük bir maliyetle gerçekleştirilebileceğini açıklayan Sezen, velileri belirli markalara takılı kalmadan bütçelerine uygun tercih yapmaları konusunda uyardı. Öğretmenlerin bazı ürünlerde, belirli markalarda ısrarcı olabildiklerini söyleyen Satış Danışmanı Şirin İnzal Sezen, “Markalar değil ihtiyaçlar doğrultusunda alışveriş yapmaları gerektiği konusunda velileri bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Okullarda hazırlanan listelerde, örneğin öğrencinin elindeki sözlüğe bu olmaz deyip tekrar yeni bir malzeme aldırma yoluna gidilebiliyor. Öğretmenlerin hazırladığı listeye körü körüne bağlı kalmak velilerin cebine zarar veriyor. Kırtasiye alışverişinde aynı işlevi gören bir başka marka ürünün, fiyat olarak daha uygununu tercih ederek masrafları yüzde 25 oranında düşürülebiliyor” şeklinde konuştu. (EMEL OTURAK) 







 
Son Eklenen Haberler