131019098
29 Mart 2024, Cuma

SAKA "ALİAĞA'YA LOJİSTİK ÜS ŞART..."

5 Mayıs 2016, Perşembe 06:25

     


Aliağa’da gerçekleştirilen 2.Bakırçay Ekonomi Zirvesi’nde Bakırçay Bölgesi’nde ekonomiye yön verenler bir araya gelerek ekonomik dinamiklerin gelişimi, ilçeler arası birliktelik ile ekonomik anlamda ortak vizyonlar oluşturulması, bölgenin ticari sorunları ile ivedilikle yapılması gerekenler, sosyo ekonomik ortak talepler ve beklentileri masaya yatırdılar.

Aliağa Belediyesi Çok Amaçlı Sosyal Kompleks Sosyal Tesislerindeki sinema salonundaki Bakırçay ikincisi düzenlenen Bakırçay Ekonomi Zirvesi’ne Kaymakam Bayram Yılmaz, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Mehmedali Özkurt, Menemen Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Güral, Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper, Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Genel Sekreterler, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı.

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, Menemen Ticaret Odası Başkanı Yılmaz Güral ve Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Üper’in konuşmacı olarak katıldığı zirvede ilk konuşmayı Adnan Saka yaptı. Başkan Saka yaptığı konuşmada istatistiki bilgiler ile Aliağa’nın ülke ekonomisine olan katkısına vurgu yaparak “Aliağa enerji, petrokimya, rafineri, demir çelik, lojistik ve limanlar gibi Türkiye’nin stratejik sektörlerine ev sahipliği yapan bölgede çok büyük potansiyel . Bölgede yapımı devam eden Çandarlı ile Petkim liman projelerinin ve Star Rafinerisi yatırımlarının hayata geçmesiyle birlikte Aliağa’nın ekonomik potansiyeli ikiye katlanacak, Bu potansiyelin iyi planlanarak yönetilmesi gerekmektedir “şeklinde konuştu.

ŞEHRİN YAŞAM PLANLAMASI HAYATA GEÇİRİLMELİ

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, var olan potansiyele ve yapılan dev yatırımlara karşın ilçe altyapısının sanayideki gelişmeye paralel bir gelişme sağlamadığına vurgu yaptı. Saka, “Aliağa’daki büyük gelişmeye karşın altyapı buna paralel bir gelişme sağlamadı. Gelecekte bu yatırımları karşılayabilecek alt ve üst yapının, sosyal yaşam alanlarının, yolların, hastanelerin geliştirilmesi gerek. Aliağa önümüzdeki yıllarda büyük göç alacak. Aliağa’nın en kısa zamanda master planla yeniden planlanması ve yatırımların hızına cevap verir bir kent haline getirilmesi gerekiyor. Star rafinerisi ve APM Terminallerinin işleteceği, ilk fazı 420 bin TEU olan Petkim Limanı'nın faaliyete geçmesiyle mevcut İzmir karayoluna çıkan araç sayısı çok daha yoğun olacak. Mevcut karayolu oluşacak yoğunluğa cevap veremeyecek. Oluşacak trafiğin Aliağa’nın içinden çıkarılması lazım. Bu yüzden Aliağa-İzmir Çevre Yolu’nun en kısa sürede bitirilmesi gerekiyor." dedi.

ALİAĞA’YA LOJİSTİK ÜS YAPILMASI GEREKMEKTEDİR

Saka, yeni limanların devreye girmesiyle ortaya çıkacak sorunlara değinerek "Aliağa limanlarına yılda 5 bin gemi gelmekte yıllık 40-50 milyon ton yük elleçlenmektedir. Ayrıca Aliağa limanlarından 21 milyar dolar dış ticaret hacmi gerçekleşmektedir. İzmir’den Aliağa’ya doğru kayan yük hareketleri Petkim Limanı ve Çandarlı limanı'nın devreye girmesiyle birlikte bölgedeki mevcut potansiyel katlanarak artacaktır. İleride bu büyük rakamların bölgeyi kilitlememesi ve Aliağa’daki yük hareketlerinin planlı bir şekilde gerçekleşmesi için lojistik üssün tüm ulaşım ağlarının odağında bulunan Aliağa’da olması ülkemiz ve yatırımcılar açsından daha faydalı olacaktır."şeklinde konuştu.

BÖLGESEL YERİNE SEKTÖREL TEŞVİK SİSTEMİ HAYATA GEÇİRİLMELİ

ALOSBİ'deki potansiyele de dikkat çeken ALTO Başkanı Saka "Yatırım teşviklerinde Aliağa en az teşviklerin verildiği 1. Bölge kapsamında bulunurken, çok yakınımızda bulunan komşu ilimiz Manisa teşviğin en çok verildiği 3. Bölge kapsamında. Manisa'da yatırım yapıldığında yatırımcıya çok sayıda teşvik var iken Manisa'ya 10 km mesafedeki komşu bir ilçe olmamıza rağmen biz bu teşviklerden yararlanamıyoruz. Bölgemizdeki, birçok organize sanayi bölgesinde bulunan yatırımcılar fabrikalarını sökerek, yatırım teşviklerinin çok olduğu Manisa'ya taşıyor. ALOSBİ gibi Türkiye’nin en modern altyapısına sahip Organize Sanayi Bölgesi’ndeki potansiyel parseller yatırımcı beklerken, teşvik nedeniyle yeni yatırımlar gerçekleşmiyor. Bölgesel teşvik sisteminden çıkılarak bunun yerine sektörel bazda teşvik verilmesinin daha sürdürülebilir olacağına inanmaktayız. “ diyerek sözlerini sonladırdı.

(NİMET ERGÜN) 







 
Son Eklenen Haberler