26 Mayıs 2018, Cumartesi

RAMAZAN BOYUNCA NASIL BESLENMELİYİZ?

17 Mayıs 2018, Perşembe 06:12

     


Ramazan ayında oruç tutanlar için beslenme programının nasıl olması gerektiğini Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Simge Ozan Aliağa Ekspres okuyucuları için anlattı.

Ramazan ayı boyunca oruç tutacak kişilerin dikkat etmesi gerekenleri, nasıl bir beslenme programı ile hem kilo almaktan hem de gün boyu sürecek açlığa dayanmanın yollarını Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Simge Ozan anlattı.

Öğünlerin, sahur ve iftarda iki ana öğün, iftardan sonra ise 1-1.5 saat arayla olacak şekilde iki ara öğün olarak planlaması gerektiğinin altını çizen Ozan “Oruç tutanların sahur yapmaları sağlığın korunması açısından önemlidir. Kafein içeren içecekler yerine süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir. Susama hissi duyulmasa bile iftar ve sahur arasında sık sık su içilmelidir.” dedi.

‘İftara hafif yemeklerle başlayın’

İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması gerektiğini, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği (kırmızı ya da beyaz et olabilir) , sebze yemeği veya salatayla devam edilmesi gerektiğini belirten Simge Ozan “Yine enerji veren ancak kan şekerini dengeli bir biçimde yükselten besinler (beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı besinler) tercih edilmelidir. İftarda aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine; sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları tercih edilmelidir.” vurgusunu yaptı.

‘Hızlı yemekten kaçının’

Genel olarak da Ramazan ayı boyunca da yemekleri hızlı yemekten kaçınmak gerektiğini, lokmalar yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek yutmanın hazmı kolaylaştıracağını söyleyen Ozan “Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenilmelidir.” hatırlatmasında bulundu.

‘Kısa mesafeli yürüyüşler yapmayı unutmayın’

Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Simge Ozan “iftar sonrası televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine biraz hareket etmek, kısa mesafeli yürüyüşler yapmak sindirime yardımcı olması açısından yararlı olmaktadır.” diyerek “Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak oluşabilecek kabızlığı önlemek için, yemeklerde lif oranı yüksek gıdalar (kuru baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler) ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler tercih edilmelidir.” dedi.

(EREN SARAN) 







 
Son Eklenen Haberler