21 Kasım 2019, Perşembe

TEMELDEN ALGORİTMA PROJESİ TANITILDI

19 Ekim 2019, Cumartesi 07:15

     


Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün okul öncesi öğretmen ve öğrencilerine yönelik yürüteceği “Aliağa Temelden Algoritma” Projesi Tanıtım toplantısı ve Kodlama Materyalleri teslim töreni gerçekleştirildi.

Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün okul öncesi öğretmen ve öğrencilerine yönelik yürüteceği “Aliağa Temelden Algoritma” Projesi Tanıtım toplantısı ve Kodlama Materyalleri teslim töreni, HABAŞ Hamdi Başaran MTA Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan tören İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdal Bayhan’ın proje ile ilgili konuşması ile devam etti. 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında çağın getirdiği yenilikleri ilçedeki öğretmen ve öğrencilere “Temelden” verebilmek adına, okulöncesi öğretmen ve öğrencilerine yönelik hazırlanan projenin, tamamen Aliağa’ya özgü olduğu, önce İzmir sonrasında tüm ülkede örnek teşkil edeceğini belirten Bayhan, projede emeği geçen özel büro çalışanlarına ve Aliağa’da bulunan 70 anasınıfı şubesine hediye edilen kodlama materyalinin sponsorluğunu sağlayan Nar Ozalit & Kitabevine teşekkür etti. Program İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro çalışanları Osman Öngören ve Dr. Dilek Sahillioğlu’nun yaptığı sunumların ardından, kodlama materyalleri teslimi ile sona erdi.

Proje detayları

Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü öncülüğünde başlatılan Aliağa Temelden Algoritma Projesinde amaç, Aliağa ilçesinde görev yapan okulöncesi öğretmenlerinin algoritma yönelik eğitim almalarını, algoritma temelli etkinlik planı hazırlamalarını ve bu alanda sınıflarında uygulama yapmalarını sağlamak.

Aliağa ilçesinde eğitim gören okulöncesi eğitim çağı çocuklarını algoritma ile tanıştırmak, algoritmik düşünmeyi geliştirmek, günlük yaşam becerilerine yönelik basit algoritma oluşturmalarını ve uygulamalarını sağlamak. Çocukların; Başta günlük yaşam becerileri olmak üzere problem çözme ve yaratıcılık konusunda kapasitelerini arttırmak, sebep-sonuç ilişkisi kurmalarını sağlamak, problemleri analiz ederek, uygun adımları belirlemelerini sağlamak, problem çözümünde operatörleri, ifade ve eşitlikleri yerinde kullanmayı öğrenerek, işlem önceliğinin önemini fark etmek, algoritma kavramını öğrenmek, günlük hayatlarında problemlerin çözümü için algoritmalar oluşturabilmelerini sağlamak, oluşturdukları algoritmalardaki hataları fark etmelerini ve yeniden düzenleyebilmelerini sağlamak, Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini tanıyarak, bir algoritmanın akış şemasını oluşturabilmek, görsel ve metinler aracılığıyla çocukların günlük yaşam becerilerine yönelik algoritmalar geliştirmelerini sağlayarak yaşamlarını kolaylaştırmak, Takım halinde çalışmalarına ortam yaratmak hedefleniyor. Proje sürecinde Aliağa’da görev alan okulöncesi öğretmenlerinin: mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak, mevcut bilgi birikimleri ve kapasitelerini arttırmak, yenilikçi öğrenme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi edinmelerine aracı olmak, üniversite ile işbirliğine gidilerek öğretmenlerin eğitim paydaşlarıyla bir araya gelmesini sağlamak, mentörlük sistemi ile tanıştırmak ve geliştirilen sistemi uygulamak, meslektaşları ile aynı öğrenme ortamında bulunmalarını sağlayarak, mesleki birlikteliği arttırmak da amaçlanıyor.

(ESİN ÇETİN) 







 
Son Eklenen Haberler