131019098
25 Nisan 2024, Perşembe

KOCAOĞLU TEPKİLERE CEVAP VERDİ: “SİSTEM DESTEKLENMELİ”

23 Şubat 2018, Cuma 06:47

     


İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZBAN’da uygulanmaya başlayan ‘Artı Para’ sistemine gelen tepkilere cevap verdi. Kocaoğlu, “Bu sistemin oturması ve desteklenmesi dileğimiz. Yaklaşımımız, duruşumuz, insana bakışımız belli. Vatandaşın aleyhine karar almamız mümkün değil.” dedi.

15 Şubat’ta İZBAN’da uygulanmaya başlanan ‘Artı Para’ sistemine vatandaşlar büyük tepki gösterdi. Gerek sosyal medya üzerinden, gerekse istasyonlarda imza kampanyaları düzenlenerek uygulamadan geri dönülmesi istendi. ‘Artı Para’ sistemi, istasyonlarda güvenlik güçleri ile yolcular arasında zaman zaman gerilim yaşanmasına da neden oldu. Uygulamanın başladığı günden bu yana tepkilerin dile getirildiği Aliağa Ekspres’te yayınlanan haberleri vatandaşlar yorum yağmuruna tuttu. Haberlerin altına; “İZBAN olayı tam bir rezalet. Seçimlerde hiç şansları yok. Halkın yeterince tepkisini aldılar. İstanbul ve Ankara’daki metrolarda artı para diye bir şey var mı?”, “İnsanları nasıl sömüreceklerini bulamıyorlar. Anca böyle şeylerle sömürmeye çalışıyorlar. Yazıklar olsun”, “İstanbul’da bile Asya kıtasından Avrupa kıtasına geçmek çift biletten fazla değil. O da 5,4 TL. İzmir Büyükşehir Belediyesi tutmuş 10,6 TL bloke koyuyor. Haciz gibi.”, “Nasıl olsa İzmir garanti, istediğini yap. Artık bunlara bir ders vermenin zamanı geldi.”, “Adaleti insanların cebinden 2 kat para alarak mı sağlıyorsunuz. Sistem berbat. Çalışanlara ve dar gelirli vatandaşın cebine el atarak mı adalet sağlıyoruz. Alkışlıyorum sizi.” şeklinde yorumlar yapan vatandaşlar yeni sistem hakkında tepkilerini dile getirdi.

“8 yıldır bu konunun üzerinde çalışıyoruz”

İzmir'de yayın yapan Ben TV'ye konuk olan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise programda İZBAN'daki artı para sistemi ve bu sisteme yönelik eleştirilere yanıt verdi. Yeni bir sistem kurmanın son derece sıkıntılı olduğunu ifade eden Başkan Kocaoğlu, "Bu konu üzerinde uzun yıllardır çalışıyoruz. Minimum 8 sene oldu. İZBAN 3 yıl içerisinde Bergama'ya uzanacak. Bir sistem kurmamız gerekiyor. Bu sistemin önce adil olması gerekiyor. Şu anda İZBAN hattı 136 kilometre. Bu mesafeyi tek biletle gitmek ne kadar adil, ne kadar hakkaniyetli? Biz İZBAN'da 'gittiğin kadar öde' yazılımına geçtik. Başka bölgelerde şuanda bunu uygulayacak durumumuz yok." dedi.

“Sistemin olabildiğince hatasız olmasına çalıştık”

Sistemi kurarken 'Eski metropol içerisinde 25 kilometre tek biletle gidilsin, 90 dakikada aktarma hakkı alsın' üzerine şekillendirdiklerini açıklayan Kocaoğlu, 25 kilometreden sonra da kilometre başına 7 kuruş ödemesini istediklerini kaydetti. Bunun üzerine de bir yazılım çalışması yaptıklarını vurgulayan Kocaoğlu, "Bu sistemi kurduk, 25 kilometreden sonra kilometresine 7 kuruş ödesin dedik. Burada bir zam da söz konusu değil ama bir sistem kurmak istedik. Bunun üzerine bir yazılım çalışması yaptık. Hakkaniyeti aradık. Sistemin olabildiğince hatasız olmasına çalıştık. Karşıyaka İstasyonu'ndan Aliağa istikametine gideceksin Karşıyaka-Aliağa arası atıyorum 7.10 kuruş, bunu kartınızdan kesiyor. Siz Aliağa'ya değil Çiğli'ye gidiyorsanız, çıkışta aynı girerken olduğu gibi kartınızı okutuyorsunuz 2.86'nın geri kalanı kartınıza ilave ediliyor." dedi.

“Vatandaşın aleyhine karar almamız mümkün değil”

İzmirliler, "136 kilometreyi 2.86 TL'ye gidelim" diyorsa buna sözü olmadığını dile getiren Aziz Kocaoğlu, böyle bir imkan olmasını kendilerinin de istediğini fakat dünyanın hiçbir yerinde bu mesafeye bu ücrete gidilmediğini söyledi. Kocaoğlu, bu sistemin şu an İstanbul'da metrobüste o yoğunlukta çalıştığını anımsatarak, "Bu sistemin oturması ve desteklenmesi dileğimiz. 15 senedir bu kentte Büyükşehir Belediye Başkanıyım. Yaklaşımımız, duruşumuz, insana bakışımız belli. Vatandaşın aleyhine karar almamız mümkün değil! Eğer İzmirliler bunu 15 senede öğrenmediyse yapacak bir şeyimiz yok." dedi.

“Sosyal belediyeciliğin örneği 90 dakikadır”

İzmir'in ulaşım sisteminin asgari ücret ya da biraz fazlasıyla geçinen insanlara göre ayarlandığını ifade eden Kocaoğlu, ulaşıma bakış açılarının şu örnekle açıkladı: "Örneğin bir evli çift. Az maaş alıyor dolayısıyla iş yerine uzak bölgelerde ev kiralıyor. Günde 2-3 vesait yapmak zorunda kalıyor. İşte biz bu yüzden 90 dakikayı çıkardık. Konu sosyal belediyecilikse sosyal belediyecilik örneği 90 dakikadır. Biz evden işe gidiş gelişte 2 vesait kullanan hemşerimizin cebine ayda 120 TL koyuyoruz. Daha doğrusu cebindeki paradan az azalıyor. Ama bunun yanında adaleti de korumamız lazım. 136 kilometreyi tek biletle gitsin diyorlarsa ya da sistemde bir hata varsa önersinler memnuniyetle uygularız."

(VOLKAN GÜNDÜZ) 







 
Son Eklenen Haberler