TURiZMCiDEN TANITIM SEFERBERLiĞi ÇAĞRISI

30 Kasım 2016, Çarşamba 06:36

     


Ülke turizmindeki rekor düzeyde gerilemeye dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, alınacak acil önlemler yanında tanıtım seferberliği çağrısında bulundu.

İşler, “Ülkenin tanıtımı ve olumsuz algıların kırılması için hükümet ve yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, ihracatçılar, uçak şirketleriyle turizmciler işbirliği ve güçbirliği yapmalı” dedi. Rakamsal verilerin sürekli kan kaybeden ülke ve İzmir turizmindeki çöküşü ortaya koyduğunu belirten Mehmet İşler, on aylık dönemde turistik merkezlerin tamamında düşüş görüldüğünü söyledi. TÜROFED Başkan Yardımcısı Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı İşler, turistik merkezlerin Ocak-Ekim dönemindeki turist kaybının 9,2 milyonu geçtiğini hatırlattı. Turizmciler olarak yurt dışı pazarlarda turizm potansiyelimizi anlatmak için çaba harcadıklarını söyleyen Mehmet İşler, “Sektör hizmette iyi olduğunu ispatladı, tesislerimizin tanınırlık konusunda problemi yok. Problem ülke tanıtımında, ülkemizin imajında ve nasıl algılandığında” dedi.

Paris’te ve Londra’da düzenlenen fuarlarda edindikleri izlenimlerin hiç de iç açıcı olmadığını söyleyen İşler, şu görüşleri dile getirdi: “Temel problemimiz güvenlik kaygıları, terör ve savaşla anılıyor olmamız. Görsel medyamızın ekranlarında sürekli çatışma ve savaş görüntüleri yer alıyor. Kendi elimizde sunduğumuz malzemeler, yurt dışında rakiplerimiz tarafından değerlendiriliyor, aleyhimize kullanılıyor. Turizm hareketliliğini sağlamada elimiz zayıflatan algıyı giderebilmemiz için ülke gündeminde savaş ve terör olduğu imajını veren görüntülerin azaltılması lazım.” Ülkemize ilişkin olumsuz algıyı kırmak için hedef pazarlarda etkin tanıtım ve pazarlama stratejilerinin yürütülmesi gerektiğini vurgulayan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, “tanıtım seferberliği” çağrısında bulundu. “Ülkenin tanıtımı ve olumsuz algıların kırılması için hükümet ve yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, ihracatçılar, uçak şirketleriyle turizmciler işbirliği ve güçbirliği yapmalı” diyen İşler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tanıtım tek başına otelcinin veya sivil toplum örgütlerinin, ihracatçıların yapacağı şey değil. Üstümüzdeki ataleti atalım, toplu bir seferberlikle harekete geçelim. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) üyesi ihracatçılar, döviz getiren, ihracat yapan paydaşlar olarak bir araya gelelim. Bakanlık, ihracatçı, yerel yönetimler bu çanağa pay koysun. Birlikte hareket edelim, yol alalım. Alanlarda kazanılan demokrasi zaferini ekonomi alanına taşıyarak kutlayalım.”

İngiltere, Almanya, Hollanda pazarlarının Türkiye için çok önemli olduğunun altını çizen Mehmet İşler, ülkemize ilişkin yanlış algılamaların önüne geçilebilmesi için turizmde karar vericileri yönlendiren televizyon kanallarından yararlanmayı önerdi. “Hollanda’da bir televizyon kanalındaki Vacancy adlı program buna iyi bir örnek. Hollandalılar bu kanalı ve programı seyretmeden seyahat kararı vermezler” diyen İşler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu kanalın popüler bir sunucusu var. Her programında bir ülkeyi tanıtıyor. Programın sonunda ‘Bana nereye gideceğimi mi soruyorsunuz? Bu sene insanların ölmediği, bombaların patlamadığı bir ülkeye gideceğim’ diyor. Programın arkasından hemen gideceğini ima ettiği ülkenin görüntüleri yayına giriyor. Tüketicide algı oluşturuyor, imaj çalışması yapıyor. Biz de bu tür mecraları değerlendirmeliyiz. Alanlarında uzman blogger’lardan köşe yazarlarına, sosyal medyaya ve tatil programı yapan görsel medyaya ciddi bir algı ve PR çalışması yapmalıyız. Bunu yapmazsak insanlar bu ülkeyi gitmekten korkulan, terör ve savaşla boğuşan bir ülke olarak görecekler. Desteklenecek akılcı projelerle bunun önüne geçilmesi gerek.”

(HABER MERKEZİ)