12 Aralık 2017, Salı

SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET

3 Şubat 2017, Cuma

     


Simge OZAN

1 ) beslenme programına ve diyetisyene kimler ihtiyaç duyar?

Vücut imajından memnun kalmayanlar,şişmanlık veya zayıflıkla mücadele edemeyenler ,öğün atlayanlar,metabolizması yavaş çalışanlar,yoğun tempoda çalışanlar,stresli yaşam sürenler,az yemekle bile ağırlık kontrolünü sağlayamayanlar,kronik hastalıklara sahip olanlar bir an önce bir beslenme uzmanından en iyi  yiyecek ve içecek seçimleri ile ilgili bilgi almalıdır.

2)ideal kilo kaybı ne olmalıdır?

Dünya Sağlık Örgütüne göre haftada 0,5-1 kg arasında olmalıdır.Obez ve Morbid obezlerin kilo veriş hızı daha fazladır.Ancak ayda 7 kg üzerinde verilen kilolar sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.Fazla kilolarımızı uzun sürede aldığımız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalıyız.Unutmayın ki sağlıksız ve hızlı kilo kayıplarının sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

3)Ekmeksiz bir diyet olur mu?

Ekmek en önemli karbonhidrat kayneğıdır.Karbonhidratlarda vücudumuzun en önemli enerji kaynağıdır.İştah kontrolünü sağlamak ,barsak hareketlerini arttırmak,bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlı krizlerini engellemek için her öğün 1-2 dilim tam buğday ve çavdar ekmeği tüketmeyi unutmayın !!

 

4)Neden en az 6 öğün beslenmeliyiz?

Metabolizmanın hızlı çalışabilmesi ve sağlıklı kilo kaybı için azar azar sık sık yemek gerekmektedir.Uzun süreli açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye başlayacaktır.O zaman 3 ana , 3 ara öğün yaparak sende 6 öğün beslen sen de fit ol !

5)Neden günde 2 litre su içmeliyiz?

Yetişkin bir  bireyin günde 10-12 bardak su (2 litre) su tüketmesi gerekmektedir.Vücutta kan dolaşımının sağlanması ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemelidir.

6)Sağlıklı yaşam için egzersiz neden önemlidir?

Gelişen teknoloji ile beraber günlük harcanan enerji  minimuma düşmüştür.İnsanlar daha az yürümekte ve merdiven çıkmaktadır.Bunun yerine asansörü tercih etmektedirler.Beden ve ruh sağlığının sürdürülmesi için egzersiz yapmak çok gereklidir.Düzenli yapılan egzersizler obezite,glikoz intoleransı,insüline bağlı olmayan diyabet,kan lipit ve lipoprotein düzeylerinde dengesizlik ,hipertansiyon ve kalp damar hastalıkları riskini azaltmaktadır.

7)Elma ve armut tipi vücut tipi nedir?

Vücut yağının büyük bir kısmını bel ve kalça bölümünde toplanmasına android yağ depolanması yani elma tipi vücut diyoruz,Bu tip vücut şekli genellikle erkeklerde görülmekte olup,iç yağlanma ve kronik hastalık riskini arttırmaktadır.Bacak va kalçalarda oluşmuş olan yağlanmaya jineoid yağlanma yani armut tipi vücut diyoruz.Genellikle bu vücut tipini kadınlarda görmekteyiz.

8)Sağlıklı beslenmek için yağsız yemek mi az yemek mi gerekir?

Sağlıklı beslenmek için her besin grubundan yeterli ve dengeli bir miktarda vücuda alınmalıdır.Herhangi bir besin öğesini ister karbonhidrat olsun ister yağ olsun , az almak yetersiz beslenme problemlerine sebep olurken,fazla alınması dengesiz beslenme problemlerine sebep olmaktadır.Bu yüzden her besini doğru zamanda ,doğru miktarda ve doğru pişirme yöntemleri kullanarak vücudumuza alarak sizde sağlıklı kalabilirsiniz.

 



Yazarın Tüm Yazıları
Obezitenin kalp hastalıkları üzerine etkisi 8 Aralık 2017, Cuma
Bağışıklık sistemini güçlendirici mucizevi besinler 22 Kasım 2017, Çarşamba
MEVSİM GEÇİŞİNDE BESLENMEMİZDE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? 19 Ekim 2017, Perşembe
KURBAN ETİNE DİKKAT!.. 29 Ağustos 2017, Salı
10 ADIMDA SAĞLIKLI BESLENME PROGRAMI 9 Şubat 2017, Perşembe
SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET 3 Şubat 2017, Cuma
SAĞLIKLI BESLENMENİN ALTIN KURALLARI 27 Ocak 2017, Cuma
Neden Zayıflayamıyorum? 20 Ocak 2017, Cuma
ZAYIFLAMAYI HIZLANDIRAN SEKİZ YİYECEK 12 Ocak 2017, Perşembe