20 Kasım 2018, Salı

Buğday Ruşeymin Faydaları

7 Şubat 2018, Çarşamba

     


Simge OZAN

Ruşeym, kelime olarak “Buğday Özü” anlamına gelmektedir. Buğday ruşeymi, tanenin filizlendiği bölgedir. Buğday tanesinin embriyosu olan ve %2-3’ünü oluşturan ruşeym,tanenin enerji ve besin ihtiyaçlarını karşılamaktadır.Ruşeym her bir ton buğdayın işlenmesinden bir kilogram elde edilen az bulunan önemli bir maddedir.

Ruşeym buğday unundan daha yüksek oranda protein,yağ,şeker,lif,vitamin ve mineral maddeler içermektedir.Doymamış yağ asitlerince zengin bir bileşime sahiptir.Dengeli diyetin ayrılmaz bir parçası olan ve sağlığa oldukça yararlı olduğu kabul edilen,antioksidan aktiviteye sahip vitaminler ruşeymin yapısında önemli miktarda bulunmaktadır.Mineral maddeler açısından zengin olan ruşeym yüksek oranda kalsiyum,demir,çinko,magnezyum,fosfor,potasyum ve bakır içermektedir.B gurubu vitaminler,diyet lifi ve mineraller açısından zengin bir kaynak olmakla beraber yapısında bulunan proteinlerin önemli bir kısmı esansiyel amino asitlerden oluşmaktadır.Buğday ruşeyminin içerdiği proteinlerin biyolojik değeri hayvansal proteinlere eşit değere sahiptir.Enerji ve besin maddelerince zengin bir kaynak olmasının yanı sıra tat ve lezzetininde güzel oluşu nedeniyle gıda maddelerinin protein ve vitaminlerce zenginleştirilmesinde kullanılabilecek bir kaynaktır.Ekmek,bisküvi,kek gibi fırıncılık ürünleri,fermente gıdalar,diyet ürünleri gibi birçok ürünün besleyici değerini yükseltmek için kullanılmakta ve bu ürünlerin yararlılığını artırmaktadır.Mayalama işleminden geçirildiğinde,sağlıklı her kişi istediği miktarda tüketebilir.Mayalanan ürünler fermente edildiğinden minerallerin faydalılığı artar ve bağışıklığı güçlendirir.

Ruşeymin Faydaları

§  Cildin yaşlanmasını geciktirici E vitamini kaynağı olması sebebiyle güzellik maskesi yaparak kullanabilirsiniz.

§  Vücutta hücre zarının dayanıklılığını sağlayarak bağışıklık sistemini destekliyor ve kanseri önlüyor.

§  Kalp damar hastalıklarını azaltıyor.Kalbi korur.(Omega 3 ve omega 6 yağ asitleri içerir.)

§  Kan pıhtılaşmasını önlüyor ve diyebetli hastalarda damar tıkanıklığını önlemeye yardımcı oluyor.

§  Kansızlığı önlemede yardımcı olduğu gibi halsizliğe de iyi geliyor.

§  Sinirsel fonksiyon bozuklukları riskini azaltmada olumlu etkiler sağlıyor.

§  Gözde katarakt oluşumunu geciktiriyor.

§  Genel büyüme ve kemik gelişimi için etkilidir.

§  Alzheimer’a karşı korumaya yardımcıdır, beyin fonksiyonlarının sağlıklı devam etmesine yardımcı olur.

§  Yanık, yara ve cilt sorunlarında tedavi edicidir.

§  Hassas ve yıpranmış saçlar için tavsiye edilir.

 



Yazarın Tüm Yazıları
İLKBAHARDA SAĞLIKLI BESLENME 30 Nisan 2018, Pazartesi
GRİBE KARŞI MUCİZEVİ BESİNLER 21 Şubat 2018, Çarşamba
Buğday Ruşeymin Faydaları 7 Şubat 2018, Çarşamba
PROPOLİS NEDİR ? 10 Ocak 2018, Çarşamba
Obezitenin kalp hastalıkları üzerine etkisi 8 Aralık 2017, Cuma
Bağışıklık sistemini güçlendirici mucizevi besinler 22 Kasım 2017, Çarşamba
MEVSİM GEÇİŞİNDE BESLENMEMİZDE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? 19 Ekim 2017, Perşembe
KURBAN ETİNE DİKKAT!.. 29 Ağustos 2017, Salı
10 ADIMDA SAĞLIKLI BESLENME PROGRAMI 9 Şubat 2017, Perşembe
SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET 3 Şubat 2017, Cuma
SAĞLIKLI BESLENMENİN ALTIN KURALLARI 27 Ocak 2017, Cuma
Neden Zayıflayamıyorum? 20 Ocak 2017, Cuma
ZAYIFLAMAYI HIZLANDIRAN SEKİZ YİYECEK 12 Ocak 2017, Perşembe