131019098
25 Nisan 2024, Perşembe

E-Ticaret Sitelerinin Dönüşüm Oranlarını Artırmaya Yarayan İpuçları

28 Haziran 2022, Salı 13:10

     


Yüksek dönüşüm oranları, gelir artışını doğrudan etkilediğinden dönüşüm; e-ticaret sitelerini optimize etme sürecinde en hayati metriklerden biridir. Peki her yıl artan sayıda rakibe karşı başarılı olmak isteyen e-ticaret işletmeleri, web sitelerinde güçlü bir dönüşüm stratejisine sahip olmak için nelere odaklanmalıdır? SEO taktiklerini değiştirmek ya da sanal sunucu seçeneklerine yönelmek işe yarar mı?

E-ticaret siteleri için genel pazarlama stratejilerine ilave edilmesi önerilen bileşenlerin başında ödeme sürecinin kolaylaştırılması gelir. Çünkü terk edilen sepetler, birçok e-ticaret işletmesinin uğraşması gereken en önemli zorluklardan biridir. Terkedilen sepetleri tamamen ortadan kaldırmak imkansız olsa da dönüşüm oranlarını artırmak için ödeme sürecini optimize edip basit, anlaşılır, zarif ve işlevsel bir ödeme süreci sunmaya çalışmanız çok şeyi değiştirebilir. Ayrıca ödeme sürecinin öncesinde kayıt olmayı zorunlu kılmamak, işlemler boyunca gereksiz adımları elemek, daha iyi bir müşteri deneyimi sağlamak için veri analitiği kullanmak gibi önerileri uygulamanız önemlidir.

Dönüşümleri artırmanın en iyi yollarından biri de potansiyel müşterilerinizin amacını bilmek ve sunduğunuz çevrimiçi deneyimi bu amaca uygun hale getirmektir. Müşterilerin ne istediğini anlamak için kullanıcı deneyimiyle ilgili varsayımlar yerine A/B ve çok değişkenli testlerden yararlanmanız önerilir.

E-ticaret sitenizde basit bir gezinme ve sağlam kategori yapılandırması sunamıyorsanız ziyaretçilerin aradıklarını bulmaları zorlaşır, bu da sitenizden çıkmaları ve dönüşüm oranlarının düşmesi için uygun zeminin hazır olduğu anlamına gelir. Birincil olarak, ziyaretçinizin e-ticaret sitenize gelirken kullandığı arama terimiyle ilgili en alakalı ürünlerin sayfada öne çıkarılması ve detaylarına dair bilgilerin eksiksiz olması sağlanmalıdır.

Günümüzün rekabetçi e-ticaret ortamı, web sitelerinde canlı sohbet çözümü sağlamayı gerekli kılmaktadır. Müşterilerinizle insani etkileşim kurulmasını sağlamak yalnızca güven oluşturmaya değil dönüşümlere de yardımcı olur.

Pop-up’lardan yüksek dönüşüm oranları elde etmek için ücretsiz içerikler, premium içeriğe erişim, PDF gibi farklı teklifler sunabilir, pop-up’ı kapatmayı kolaylaştırabilir, can sıkıcı olmasını önlemek için 30 saniyelik gecikme zamanlayıcısı ayarlayabilir, kullanıcı başına yalnızca bir kez görünmesi için çerez ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca CRO (Dönüşüm Oranı Optimizasyonu) planlayıcı kullanarak stratejinizi analiz edebilir ve geliştirebilirsiniz. Böylece site denetimlerine ve dönüşümü artırmak için kritik alanları belirlemeye ilişkin talimatlar edinebilirsiniz.

Uzman Görüşü

Dönüşümleri artırmaya ilişkin en önemli zorunluluklardan biri e-ticaret sitenizin yüksek hız ve güvenliğe sahip olmasını sağlamaktır. Turhost olarak e-ticaret sitelerinin ihtiyaç duyduğu bilişim altyapıları için bulut tabanlı vps sunuculardan dedicated server’lara kadar en modern ve en güçlü hosting yapılandırmalarıyla girişimcileri ve işlerini büyütmek isteyenleri desteklemeye devam ediyoruz. BT altyapınızı güçlendirmeyi planlıyorsanız, sunucu kiralama çözümlerimizle verimliliğinizi artıracak seçeneklerimize göz atmanızı öneririz.

 







 
Son Eklenen Haberler