SEO Ajansları Nedir ve Ne İş Yaparlar?

31 Mayıs 2017, Çarşamba 08:56

     


SEO, arama motoru optimizasyonu olduğuna göre SEO ajansları da kısaca bu optimizasyonu sağlayan kişilerdir.

SEO Ajansı Nedir?

İzmir’de bir web sitesi sahibi iseniz ilk yapmanız gereken şey arama motorlarında üst sıralara yerleşmek. Bunun içinse işin inceliklerini bilmek ve buna göre web sitesinde doygunluk sağlamak gerekir. İşte bunu sağlayan kişiler SEO alanında uzman olan ajanslardır.

SEO işi aslında çok sayıda teknik bilgi gerektiren kapsamlı bir iştir. Sürekli olarak değişen ve güncellenen arama motorlarını takip etmek, hangi içeriklerin daha çok sevildiğini belirlemek ve buna uygun içerik hazırlamak gerekir. Tüm bunları ise sıradan bir vatandaş yapmakta zorlanacaktır. Mesela bir markanın internet satış sitesini yönettiğinizi düşünün, hem siteyi yönetmek, sorulara cevap vermek, siparişleri organize etmek gibi işlerler uğraşacak hem de sitenize içerik hazırlayacaksanız işiniz çok zor demektir. Üstelik teknik bilginiz yeterli değilse istediğiniz sonucu elde edemeyebilirsiniz. İşte bu yüzden SEO İzmir ajansları sizin yerinize bu işi yapmaktadır.

SEO Ajansları Ne İş Yapar?

SEO’nun özü Google gibi arama motorlarında en üst sıralarda çıkmaktır ve SEO ajansları da size bunu vaat eder. Bunu nasıl yaptıklarına ise bir göz gezdirelim.

Araştırma ve Analiz

SEO çalışması için bir ajansla anlaşmadan önce siteniz hakkındaki bilgileri ve ulaşılmak istenen hedefi müşteri belirler. Ajans ise bu konuda gerekli olan araştırma, inceleme ve analizleri yaptıktan sonra sitenin daha iyi gelişim göstermesi için gerekli olanları ve bu süreç sonunda sitenizin ne kadar büyüyeceğine ilişkin size çıkarım yaparlar. Anlaşıldıktan sonra ise ajans sizin yerinize SEO çalışmalarınsa başlar.

İyi bir SEO çalışması derinlemesine bir analizden geçer. Öncelikle sizden çalışma yapılacak alan hakkında bilgiler alınır ve bu bilgiler üzerine araştırmalar yapılarak daha da pekiştirilir. Sonrasında bir kaynak taraması yapılarak hangi konularda eksiklik olduğu belirlenir ve o konu üzerinde çalışmaya başlanır.

Araştırma Sürecinin Ayrıntıları

Bu kısım çalışmanın bel kemiğidir denilebilir. Çalışma yapılacak olan sitenin geçmişi analizi ve link profili analizi yapılır. Sitenizin Google Analytics gibi sayaç servisleri incelenerek sitenin daha önceki performansları ve sitedeki ziyaretçi trafiği incelenir. Bu araştırma sonucunda siteyi olumsuz etkileyen nedenler bulunur ve düzeltilmesi gerekir. Ayrıca sitenizde eksik olan hususlar da belirlenerek tamamlanması için çalışılır.

Özellikle de sitelerde bulunan zararlı ve spam banlicklerin tespit edilerek temizlenmesi gerekir. Çünkü bu zararlıları Google sevmemektedir ve bu durum da sitenizi günden güne aşağıya çeker.

Ajansın yapacağı bir diğer şey ise anahtar kelime analizi yapmaktır. Ziyaretçiyi sitenize ulaştıracak olan şey doğru anahtar kelimedir. Bu nedenle analizlerin iyi yapılarak anahtarların dikkatli belirlenmesi gerekir.

Burada en iyi anahtar seçimi en çok aranan ama çok az kaynakta sonuç veren anahtar kelimeleri bulmak ve onları kullanmaktır. Her yerde bulunabilen anahtar kelimeler için rekabet çok olduğundan istenilen sonuç elde edilmeyebilir. Ancak o konuda kaynak az ise sizin siteniz öncelikli kaynak olarak çıkacaktır.

Yapılandırma

Tamamlanan araştırmalar sonucunda sitede değişiklik yapma kısmına yapılandırma diyebiliriz. burada öncelik sitenin SEO’ya uygunluğunu kontrol etmek ve düzenlemeler yapmaktır. Böylece site daha verimli hale gelecektir.

Yazılımların üzerinde kaynak kod düzenlemesi yapmak da çok önemlidir. Bu şekilde site altyapısı SEO için daha uyumlu hale getirilecektir. Daha önce sitede bulunan zararlı linkler de temizlenir.

Ayrıca sizin için rakiplerinizi analiz ederek, öne geçmeniz için yapılması gerekenler de analiz edilmektedir.

Tüm bu aşamalardan sonra size düşen ise sitenizin yükselişini izlemek.

 

Kaynak

http://seoizmir.net/