TURİZM YENİ SEZONA HAZIR
3 Şubat 2021, Çarşamba 06:26Tweet |
İzmir Vakfı’nın İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Kalkınma Ajansı ortaklığıyla hazırladığı İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı yayınlandı.
İzmir Vakfı’nın İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Kalkınma Ajansı ortaklığıyla çalışmalarına geçen yıl başladığı İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı yayınlandı. Turizm stratejisi ve eylem planı turizm paydaşlarıyla, ilgili kamu ve özel kurumların temsilcileriyle ve uzmanlarla yapılan düzenli görüşmelerdeki beklenti ve öneriler dikkate alınarak bir kent vizyonu ortaklığı çerçevesinde oluşturuldu.
İzmir’in yeni turizm stratejisi, İzmir’de yaz sezonu ve kıyı destinasyonları odaklı turizmi, hem kıyılarda daha çok geliştirmeyi, hem de on iki aya ve otuz ilçeye yaygınlaştırmayı hedefliyor. Strateji, “dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması” fikrinden hareket ediyor ve İzmir turizminin ana eksenini şehrin Akdeniz çanağı ve dünyadaki diğer şehirlerden pozitif ayrışmasını sağlayacak tarih, kültür ve arkeoloji turizmi olarak belirliyor. Gastronomi, deniz, doğa ve kırsal turizm, kıyı turizmi, inanç, etkinlik, kongre ve fuar turizmi stratejide öne çıkan diğer turizm türleri.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer İzmir’in yeni turizm stratejisiyle ilgili şunları söyledi: “Turizmle ilgili tüm temel kararlarımızı, turizm paydaşlarının yer aldığı İzmir Turizm Koordinasyon Kurulu’yla birlikte şekillendirdik. Turizm yol haritamızda, İzmir’in tüm cazibe merkezlerine yer verdik. Şehrimizin turizm alanlarındaki tüm etkinliklerini, sadece yaz aylarına sıkıştıran genel çerçevenin ötesine taşıyarak turistlerin yıl boyunca İzmir’e gelmesi için kapsamlı bir plan hazırladık.”
Soyer koronavirüs sonrası turizme dair de şunları ifade etti: “Pandemiden en çok hasar alan sektörlerin başında turizm geliyor. Önümüzdeki yıl yaraların sarılacağı bir yıl olacağını umuyoruz ve pandemi sonrası turizm hareketliliğinin artacağını düşündüğümüz bu yeni sürece İzmir’in yeni turizm stratejisiyle, tüm hazırlıkları tamamlamış bir şekilde giriyoruz. Hedefimiz 2024 yılında, İzmir’in nüfusu ile eşit sayıda yerli ve yabancı toplam 4 milyon turiste ulaşmak. Şehrimizin estetiğinin artması, ekonominin canlanması, arka mahallelerin ve kırsalın refaha kavuşması, kültür ve doğa mirasının korunması, İzmir'in dünya ile entegrasyonu... Bu stratejinin satır aralarında bunlar var. İzmir Turizm Stratejimizin İzmir’in bir dünya kenti olması ve refahının artması hedeflerimize önemli katkılar sunacağına yürekten inanıyorum.”
İzmir turizminde dijitalleşmenin ilk adımları
Pandemi sonrası tüm dünyada ivme kazanan turizmin dijitalleşmesi sürecinde İzmir, strateji kapsamındaki çalışmalarıyla ilk adımı attı ve İzmir’in dijital turizm ansiklopedisini çıkardı. On bir farklı turizm ürününe yönelik uzmanlar, İzmir’in değerlerini tek tek mercek altına aldı ve dijital bir veri tabanına işledi. Ansiklopedi, 2021 yılının ilk çeyreğinde İzmir’in tanıtım yüzü olan Visit Izmir mobil aplikasyonuyla kullanıcıların erişimine açılacak.
İzmir’in Markalaşma Süreci 2021’de tamamlanıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Vakfı ve bünyesindeki Tasarım Araştırmaları Ofisi’nin çalışmalarıyla İzmir’in görsel kimliğini oluşturarak İzmir’in markalaşma sürecinin son halkasını da tamamlıyor. İzmir markası turistler, yatırımcılar, sosyal girişimci ve kültür sanat üreticileri olmak üzere üç farklı hedef kitlesini kapsayan bütüncül bir yaklaşımla, İzmir’i dünyaya tanıtmayı ve Akdeniz çanağında bir cazibe merkezi konumuna getirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda çalışmalarına başlanan İzmir markalaşma sürecinin lansmanı 2021 yılında yapılacak.
(SERKAN SELİNGİL)

İzmir Büyükşehir Belediyesine yönelik yolsuzluk soruşturması kapsamında

TOBB ALOSBİ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde uygulanan proje kapsamında belirlenen

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa’da Uzunhasanlar ve Karakuzu mahallelerine

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay'ın başkanı olduğu

ALTO ve ALOSBİ iş birliğiyle düzenlenecek konferansta, vergi denetim süreçlerine

Devrimci Emekliler Sendikası (Dev Emekli-Sen) Aliağa Şubesi, 1. Olağan Genel Kurulu’nu

Nesine 2. Lig Kırmızı Grup’ta oynanan 8.hafta karşılaşmasında Aliağaspor FK,

İstanbul SEO Ajansı, dijital dünyada işletmelerin başarısını önceleyen bir

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, TCDD ile ortak işletilen

CHP Aliağa İlçe Gençlik Kolları Başkanı Alp Günay Bayrak, Huracan

İzmir’de yaşayan SMA TİP 2 hastası Zümra bebek için seferberlik

İzmir Valisi Süleyman Elban, yılbaşından bu yana düzenlenen 228 operasyonda

İzmir Gemi Söküm Koordinasyon Grubu, Aliağa’daki gemi söküm

LOGISTECH Fuarı’nda gerçekleştirilen oturumda, Aliağa Limanları’nın

Aliağa Ticaret Odası, Pilz Türkiye ve Bilge Akademi iş birliğiyle düzenlenecek

2026 Mali Yılı Performans Programı ve 2026 Mali Yılı Bütçe Tasarısı, Aliağa

Savunma Sanayii Başkanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle yürütülen

Menemen’de görevli infaz koruma memuru Gökhan Haskan’ın DMD

Spor ayakkabılar, günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası

Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen kongrenin ardından göreve

Nesine 2. Lig Kırmızı Grup 7. haftasında Aliağaspor FK, deplasmanda karşılaştığı Muş

Aliağalı taekwondocular, Arnavutluk'un Başkenti Tiran'da düzenlenen turnuvadan

İYİ Parti İzmir Milletvekili Hüsmen Kırkpınar, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı

Hayat bazen insanın önüne kapılar kapatır, ama o kapıların ardında bambaşka

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Aliağa’ya gelerek

Aliağa’da, Demokrasi ve Kültür Derneği kuruldu. Dernek başkanı Sabahattin

AK Parti İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, İzmir’deki

Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Tesisleri'nde meydana gelen iş kazasında,

İzmir Ticaret Borsası (İTB) Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, İzmir'deki

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, eski tip sürücü belgelerinin