23 Temmuz 2024, Salı

Cihan Özbek: ‘Başarı sadece dilemekle olmuyor’

28 Haziran 2024, Cuma 07:39

     


Dijital dergicilik alanında fark yaratan  ve 6 yıllık bir süre içerisinde Inna, Loreen, Omar Rudberg, Enisa, Sefo, Kalben, Güliz Ayla, Karsu gibi yerli ve yabancı 200 isimle röportaj gerçekleştiren ÖMC Dergisi’nin imtiyaz sahibi Cihan Özbek ile dijital dünyayı ve projelerini konuştum.

Dijital dergi yayıncılığına nasıl başladınız ve sizi bu yönde çalışmaya iten sebepler nelerdi?

Dijital dergi yayıncılığıma editör olarak ilk 2013 yılında The Music Of Now isimli bir müzik dergisiyle başladım. Dergicilik sektörüne girmemi sağlayan en büyük etkenlerden biri müzik. Müzikle ilgilenmem ve magazini yakından takip ediyor olmam benim bu konuda gelişmeme ve ilerlememe yardımcı oldu.

Bize dijital derginiz ÖMC’den ve kendinizden, Cihan Özbek’ten bahseder misiniz?

ÖMC Dergi dijital dergicilik hayatına ilk olarak (Özbek Media Company) ismiyle  Ocak 2018 yılında 4 Yüz grubunun solisti Gülnur Gökçe’yi kapak sanatçısı olarak ağırlayarak başladı. Dergimiz tek bir konuya değinmeyerek çeşitli konuları  (Moda, Oyunculuk, Dans vb) yeri geldiğinde toplumsal mesajları iletebilen (Kadın hakları, LGBT topluluğunun desteklenmesi, Çocuk Hakları vb.) ele alıyor. ÖMC Dergi toplumda eşitsizliğe yol açabilecek her durumun açığa çıkmasını ve çeşitli yazı ve röportajlarla barışçıl bir şekilde duyurmayı hedefliyor bu yüzden ÖMC herkesin dergisi.

2013 yılından beridir kimseye nasip olmayan bir serüvene dahil olan biri olarak her zaman çok çalışmanın ve işini sahiplenmenin değerini bilen biri olmayı seviyorum. 25 yaşındayım harika insanlarla çalışıyorum ve etrafımda bizi bağrına basan ünlü dostlarımız çeşitli müzik insanları ve toplulukların olduğu kocaman bir ailenin içerisindeyim sosyallikten az da olsa uzaklaşmış kendini işine adamış biriyim. Kendimden kısaca çok övmeden mütevazi bir şekilde ancak böyle bahsedebilirim. :) 

Dijital dergi yayıncılığında, geleneksel basılı dergilere kıyasla, sizce hangi avantajlar ve dezavantajlar bulunmakta?Dergi sektörü (basılı) olarak artık bir zorluğun içerisinde hem maddi hem de manevi olarak. Diğer ülkelerde bu durum nasıl bir ilerleme içerisinde bilemiyorum ama Türkiye’de dergi sektörü pandemiyle birlikte çok zor dönem yaşadı ve basılı anlamda da en büyük dezavantaj bu. Dijital olarak dergi sektörü tamamen bağımsız hareket edebileceğiniz uçsuz bir sektör çünkü okuyucularınıza tamamen erişebilme hakkınız var ve biz Türkiye’de ÖMC olarak bunu çok iyi yönetiyoruz. 2024 yılıyla birlikte ÖMC Dergisi Dünya’da 5 milyon okuyucusuyla Türkiye’nin en büyük dijital müzik dergisi.

Derginizin yayın politikasından bahseder misiniz? Gerçekleştirmiş olduğunuz çalışmalardan. Bildiğim kadarıyla ulusal ve uluslararası bir çok tanınmış isimle röportaj gerçekleştirmişsiniz. Kısaca bahseder misiniz?

Yayın politikamız tamamen doğru haber ve şeffaflıktan yana bu yüzden başarıyı elde ediyoruz. ÖMC Dergi, Türkiye’nin en büyük dijital müzik dergisi olarak 6 yılda 30 sayı ve 200+ den fazla röportaja imza attı. Ulusal ve Uluslararası birçok ismi Türkiye’deki okuyucularımıza sunduk. Uluslararası isimlerden Loreen, Omar Rudberg, R3HAB, LP, Inna, King Henry, Ledisi, Enisa, Maruv,Julian Jordan, Ulusal olarak Sefo, Kalben, Güliz Ayla, Karsu, Berksan, Betül, Aynur Aydın, Sibel Tüzün ve birçok  isimlerle röportaj yaptık.

Kullanıcı deneyimi açısından dijital dergi okurlarının beklentileri nelerdir? Bu beklentileri nasıl karşılamaya çalışıyorsunuz? Soruya ilave edeyim Dijital dergilerin erişilebilirlik, okunabilirlik ve etkileşim özellikleri konusunda neler yapıyorsunuz? Bu konudaki hedefleriniz nelerdir?

Dijital dergicilikte sansür olayıda tamamiyle rafa kalkıyor bizce. Beklentiler her zaman fazla ama biz beklentileri karşılamayı minimuma indirdik diyebiliriz çünkü kimseden kopya çekerek ilerleme yapmıyoruz tamamen özgün ve yenilikçi ilerliyoruz. Sosyal medyanın gücü dijital dergicilikte çok önemli her kitleye ulaşabilmek için gündemi iyi takip etmeli buna göre adım atmalısınız zaman zaman dijitalin gücü bizde olsada zorlanmadığımız anlar olmuyor değil.

Dijital dergi yayıncılığında reklam ve gelir modelleri konusunda karşılaştığınız zorluklardan bahsedebilir misiniz? Bu alanda nasıl çözümler üretiyorsunuz?

ÖMC olarak hiç reklam vermedik diyebilirim ama kesinlikle bu konuya çok sıcak bakıyoruz ve okuyucularımıza hitap eden reklam modellemeleri üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz ve işbirliği yaptığımız isimleri bu reklamlara dahil etmek gibi düşüncelerimiz var  bu konuda kesinlikle profesyonel isimlerle çalışmayı düşünüyoruz.

Dijital dergicilik alanında karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdir? Bu zorlukların üstesinden gelmek için hangi stratejileri uyguluyorsunuz?

Bizim karşılaştığımız en büyük sorun ilk başta yapmak istediğimiz röportajlarla ilgili oluyor çünkü uluslararası müzik ve menarjerlik şirketlerinin promosyon listelerinde kesinlikle Türkiye yok. Müzik pazarınının çoğunluğunu  ülkecek domine etmemize rağmen ve bu sorun Türkiye’de faaliyet gösteren tüm diijtal dergileri için bir çıkmaz sokak.  Dünyaca ünlü isimleri ağırlamak için her fırsatı deniyor ve bunun üzerinde çalışıyoruz ama Türkiye’nin artık her konuda tamamen bağımsız ve özgür olması gerekiyor.

Bu zamana kadar yaptığınız en iyi röportaj hangisiydi, neden?

Bu zamana kadar yaptığımız her röportajın bizim için anlamı çok başkadır ama beni en çok derinden etkileyen ve yayınlandıktan sonrada etkisinden çıkamadığım röportajlardan birisi Uluslararası yöneticimiz Seçil Sural’ın Birdy ile yaptığı röportajdı, sevgili Elmas’ın Lösemi ile savaşıyla bağlantılı çünkü umudunu kaybetmemesi için Seçil’in “Keeping Your Head Up” şarkısını telefonda Elmas’a söylerek umut aşılaması ve yakın zamanda da onu kaybetmesi bizi derinden etkilemişti umarım gittiği yerde çok huzurludur.

Ekibinizle iletişiminiz nasıl?

Ekibime bayılıyorum! Her biri çok komik ve işinde usta isimler ve bu isimlerle çalışmak pahabiçilemez bir duygu. Her bir röportaj/tasarım/özel yazı vb konularda birbirimizle fikir üretiminde bulunuyoruz ve her birinin kattığı fikir yeni bir projeye ekstra destek sağlıyor.
Uluslararası projelerimizde Seçil Sural, Fatih Şahin / Ulusal projelerimizde Alperen Kılıç, Simin Türkkan / Röportaj, özel yazılarda / Kerem Ayer, (Pop Dünya) ve  Emir Döğücü gibi isimlerle çalışıyoruz ve çok iyi bir ekibiz.

Dijital dergicilik alanında kariyerinizi nasıl geliştirdiniz? Bu sektöre yeni girecek girişimciler ve profesyoneller için önerileriniz neler?

Bu iş tamamen öğrenmeye açık olmak ve sevmekle ilgili eğer öğrenmeye açık değilseniz ve etrafınızdaki olayları iyi yorumlayamıyorsanız bu sektöre 0-1 olarak başlıyorsunuz. Benim en bu süreçte en büyük avantajım editör olarak başlamak ve bu işi çok sevmekti yeni başlayanlara tavsiyem ilk başta tecrübe edinmeye çalışmaları sonra bu işin mutfağında pişmeleri. Mutfakta eli yanmayana başarı yok! Başarı sadece dilemekle olmaz.

Profesyonellere tek önerim artık bu sektöre yeni giren herkesin elinden sımsıkı tutmalı ve yeni işbirliklerine öncü olmalılar çünkü bu sektörde onlarda “ilk” oldular ve şimdi ustalar ve ben bu işin ustalarıyla birlikte yeni projelerde yer almak ve Türkiye’de bu sektörün önemini bir kez daha hatırlatmak istiyorum.

(SERKAN SELİNGİL) 

 







 
Son Eklenen Haberler