20 Haziran 2024, Perşembe

İlçe Sağlık Müdürlüğü’nden Dünya Artrit Günü bilgilendirmesi

12 Ekim 2022, Çarşamba 06:37

     


12 Ekim Dünya Artrit Günü 1996'dan itibaren tüm dünyada romatizma ve kas-iskelet sistemi hastalıkları hakkındaki farkındalığı arttırmak amacıyla kutlanmaktadır. Aliağa İlçe Sağlık Müdürlüğü, Dünya Artrit Günü hakkında bilgilendirmede bulundu.

Aliağa İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından paylaşılan bilgilendirmede şu ifadelere yer verildi: “12 Ekim Dünya Artrit Günü ilan edilmiş olup, bu gün kapsamında, özellikle Ankilozan Spondilit hastalığı ve bel ağrıları ile ilgili toplum farkındalığını arttırmaya yönelik bazı faaliyetlerin gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Bel ağrısı, sık görülen, yaşam kalitesi üzerinde olumsuz etkileri olan, doğrudan (tanı ve tedavi giderleri) ve dolaylı (iş gücü kaybı) ekonomik kayıplara neden olan, önemli bir sağlık sorunudur. Ağrı ile ortaya çıkan sakatlık gelişmiş ülkelerde iş gücünü ve üretimi etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Bel ağrısı, bir aktivite (ağır kaldırma) ya da travma (düşme, çarpma) sonrası başlayabileceği gibi nedensiz de ortaya çıkabilir. Araştırmalar insanların %80’ inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı çektiklerini ortaya koymuştur. Ankilozan Spondilit (AS), özellikle omurgayı tutan, ağrılı, kronik, ilerleyici, sebebi bilinmeyen romatizmal bir hastalıktır. AS, genellikle 15-30 yaş arası ortaya çıkar. Hastalığın oluşmasında en önemli faktör genetik yatkınlıktır. Erken tanı için sorgulanması gereken kitle 20’li yaşlarda bel ağrısı başlayan, üç ayı geçkin bel ağrısı olan hasta grubudur. AS omurganın yanı sıra sıklıkla sakroiliak eklemi(omurganın leğen kemiğiyle yaptığı eklem), daha az sıklıkla kalça ve omuz gibi büyük eklemleri tutar.

“Bel Sağlığı Demek Kaliteli Yaşam Demek”, “Ankilozan Spondilit Kalıcı Kamburluğa Neden Olabilir” temalarıyla farkındalığın arttırılması ve toplumun bilgilendirilmesi için 12 Ekim Dünya Artrit Günü faaliyetleri düzenlenecektir.

Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için;

 Her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın

 Gerekli durumlarda ağır nesneleri; beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırın.

 Ayakta uzun süre durmaktan kaçının.

 Çay ve kahve tüketimini azaltın.

 Stresle başa çıkma yöntemleri geliştirin.

 İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetin.

 Yürüyüş ve yüzme, bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Spora başlamadan ısınma ve sonrasında da esneme egzersizlerinin yapılması sakatlıkların önlenmesinde önemlidir.

 Kilo verin.

Uzun süreli ve sinsi seyreden bel ağrınız varsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurun.”

(SERKAN SELİNGİL) 







 
Son Eklenen Haberler