14 Aralık 2019, Cumartesi

SAĞLIKLI BESLENEREK KIŞA HAZIRLANIN

21 Kasım 2019, Perşembe 07:02

     


Diyetisyen Ahsen Tüfekçi, kışa hazırlanmak ve sağlıklı geçirebilmek için beslenme alışkanlıklarına önem verilmesi gerektiğini belirtti.

Diyetisyen Ahsen Tüfekçi, kışa girerken sağlıklı beslenme konusunda önerilerde bulundu. Kış mevsiminin geldiği, havaların soğuduğu bu dönemde beslenmenin öneminin biraz daha arttığını vurgulayan Tüfekçi, “Özellikle bağışıklık sisteminin güçlenmesi için güne kuvvetli bir kahvaltı ile başlamaya özen göstermek gerekiyor. Sabah telaşı ile klasik kahvaltıların yerini gevrekler alıyor. Tam tahıllıların süt ve meyveler ile tüketimi güne zinde başlamak için iyi bir tercihtir. Tam tahıllı kahvaltılık gevrekler düşük yağ, yüksek lif vitamin ve minerallerden zengin içeriği ile dengeli bir kahvaltı oluşturmanızda size destek olur. Aynı zamanda süt ve yoğurt tüketiminizi arttırarak, kalsiyum ve protein alımınızı destekler.” dedi.

“TAM TAHILLI OLDUĞUNDAN EMİN OLUN”

Tahıllı besinler tüketmenin kalp hastalığı riskini azaltmada da büyük rol oynadığını ifade eden Diyetisyen Ahsen Tüfekçi, “Her gün en az 48 gram tam tahıl tüketen kişiler sağlıklı vücut ağırlığına sahip olmaya eğilimlidirler. Yüzde 20-30 oranında koroner kalp hastalığı riski azalabilir, yüzde 20-30 tip 2 diyabet gelişiminde azalma görülebilir. Tükettiğiniz kahvaltılık gevreklerin tam tahıllı olduğundan emin olmak için etiket okumayı alışkanlık haline getirerek tam tahıl logosu olduğundan emin olunuz.” diye konuştu.

YETERLİ VE DENGELİ BESLENME İÇİN…

Uluslararası sağlık kuruluşlarının yeterli ve dengeli beslenme için günde 3 porsiyon tam tahıl ürün tüketilmesini önerdiğini hatırlatan Ahsen Tüfekçi, 1 porsiyon bulguru ana yemeklerde, 1 porsiyon buğdayı salatalarda, 1 porsiyon tam tahılı kahvaltılık gevreği de sabahın ilk öğününde tüketmenin günde 3 porsiyon tam tahıl önerisini karşılamaya yardımcı olacağını vurguladı.

(VOLKAN GÜNDÜZ)







 
Son Eklenen Haberler