18 Temmuz 2018, Çarşamba

SİMGE OZAN’DAN; ÇOCUKLAR İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ!

30 Eylül 2017, Cumartesi 07:02

     


Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Simge Ozan, okulların açılması dolayısıyla okul çağındaki çocuklar için beslenme önerilerinde bulundu.

Okulların açılmasıyla çocukların heyecanı başlarken, anne ve babaların da beslenme hazırlığı telaşı başladı. Her gün okula giderek fazla efor harcayan ve zihin gelişimi için gerekli besinleri alması gereken çocuklar için Aliağalı Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Simge Ozan, anne ve babaların içini rahatlatacak çocukların doğru beslenmesini sağlayacak önerilerini paylaştı.

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu hatırlatan Ozan, “Yapılan bazı araştırmalar okul döneminde çocukların çoğunun kahvaltı etmediğini, etse bile sağlıksız abur cuburlar ile geçiştirdiğini göstermektedir. Çocuklara kahvaltıda ve diğer öğünlerde içecek olarak süt veya meyve suyu verilmelidir. Çay veya kahve besin öğelerinin vücutta kullanımını azalttığı için çocuklara ana öğünlerde verilmemelidir.” dedi.

‘Çocuklar sık acıkır’

Gelişim çağındaki çocukların sık sık acıktığını belirten Simge Ozan, günde 5-6 öğünde, 4 temel besin grubunu içeren sağlıklı menüler hazırlanması, anne ve babaların çocuklarının beslenme durumlarını izlemesi, kilo artış ve zayıflamalarının dikkate alarak önlemler almaları gerektiğini vurguladı. Ozan, “Çocuklar gün içinde açlıklarını bastırmak için genelde abur cubur denilen besleyici değeri olmayan besinlere ve içeceklere yönelirler. Bunu önlemek üzere okulda teneffüs aralarında yemeleri için sağlıklı ara öğünler hazırlayın. Süt-kek, meyve suyu- sandviç gibi, meyve gibi besinleri sırayla çantasına koyun ve bunları gün içinde yemesi gerekli zamanları ona öğretin.” dedi.

Okula başlayan çocukların gelişimleri ve besin gereksinimleri

Okula yeni başlayan çocuklar için de besin gereksinimlerini aktaran Simge Ozan, 6-7 yaşında olan bir çocuğun besin gereksinimi kilosuna, boyuna, cinsiyetine, sağlık durumuna, fiziksel aktivite düzeyine ve genetik özelliklerine göre değişkenlik gösterebileceğine, genel olarak okula başlayan çocukların enerji gereksinimlerinin %55-60’ının karbonhidratlardan, %12-15’inin proteinlerden, %25-30’unun ise yağlardan karşılanması gerektiğini söyledi.

Ayrıca okula başlayan çocukların sağlıklı beslenme ile vitamin, mineral ve su ihtiyacının da eksiksiz olarak karşılanacağını söyleyen Ozan, “2 yaş sonrası çocuklar için ortalama ideal kilo hesaplaması Yaşx2+8 formülüyle, ortalama boy uzunluğu ise Yaşx6+77 formülüyle, enerji ihtiyacı ise yaşx10+1000 formülüyle hesaplanır.” dedi.

(EREN SARAN) 







 
Son Eklenen Haberler