131019098
19 Nisan 2024, Cuma

ÖZCAN DURMAZ: “ALİAĞA’DA GÜÇLÜ BİR ‘HAYIR’ OYU VAR”

12 Nisan 2017, Çarşamba 07:48

Anayasa Değişikliği Referandumu kapsamında Aliağa’da bu güne kadar yapmış oldukları çalışmalar hakkında bilgiler veren CHP İlçe Başkanı Özcan Durmaz, ‘Evet’ cephesindekilerin halkı içerik hakkında bilgilendirmek yerine ‘Ey Avrupa’ ve ‘Ey Kılıçdaroğlu’ söylemleri üzerinden propaganda yaptıklarını belirtti.

CHP Aliağa İlçe Başkanı Özcan Durmaz, parti olarak, 16 Nisan’da yapılacak olan Anayasa Değişikliği Referandumu kapsamında bu güne kadar ilçede gerçekleştirdikleri çalışmalar hakkında Aliağa Ekspres’e açıklamalarda bulundu. Durmaz, partilerinin Temel İletişim Teknikleri ve Sandık Çevresi Örgütlenmesi konularında vermiş olduğu eğitimleri geçmişte almış olan kadın ve erkek partililer ile Kadın Kolları yöneticileriyle saha çalışmalarına aktif olarak katılabilecek bir kadro oluşturduklarını, bu kadroyu referandumla getirilen anayasa değişiklikleri ve referanduma özgü iletişim stratejisi hakkında eğitim vererek bilgilendirdiklerini belirtti.

“15 BİN EV ZİYARET EDİLDİ”

Hafta içi her gün, mümkünse bir kadın ve bir erkekten oluşan ikişer kişilik gruplarla, ortalama 15-20 ekip şeklinde alan çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Özcan Durmaz, “Çalışmalarımız gündüz saatlerinde, adrese dayalı olarak seçmenlerle birebir görüşme temelinde, raporlama ile yapıldı. İki eski beldemiz Şakran ve Helvacı ile köyler de dahil 30 mahallede bu temelde yapılan çalışmaları tamamladık. Yaklaşık olarak 15 bin ev ziyaret edildi. Seçmen kütüklerindeki adres ve seçmenlere dayalı bu ziyaretlerde referandum ile getirilen değişiklikler hakkında konuşarak bilgi verdik, broşürlerimizi dağıttık, kararsızları tespit ederek ayrıntılı bilgilendirdik.” diye konuştu.

“GENÇLERE 1700 MEKTUP DAĞITILDI”

Gençlik Kolları’nın Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nun yazdığı 1700 mektubu akşamları ilçedeki gençlere elden dağıttığını, ziyaretlerinde genç seçmene ve aile üyelerine referandum hakkında bilgilendirme yaptığını kaydeden Durmaz, “İlçe Gençlik Kolları üyelerimiz gündüzleri de üniversite önünde stant kurdu, broşür dağıttı ve değişiklikler konusunda gençleri bilgilendirici çalışmalar yaptı. Gençlerin bulunduğu cafe ve benzeri yerlerde gençlere yönelik bilgilendirme çalışmaları yaptı. Yönetim Kurulu erkek üyelerimiz ve katılan partili gönüllülerimizden oluşturduğumuz 8- 10’ar kişilik ekiplerle iş bölümü halinde akşamları köy kahvehanesi ziyaretleri, hafta sonları ilçe merkezinde kahvehane ziyaretleri, gündüz saatlerinde ise esnaf ziyaretleri, sanayi sitesi ve benzeri çevre işyerleri ziyaretleri yaparak tüm Aliağa’yı eksiksiz olarak birden fazla kez dolaştık.” dedi.

“ENGELLİ VE YAŞLILARA SEÇİM GÜNÜ YARDIM EDECEĞİZ”

Durmaz, Cuma günleri Şakran ve Helvacı’da kurulan pazar yerlerini çalışma grupları ile ikişer kez ziyaret ettiklerini söyledi. Aliağa’nın en büyük mahallesi olan Yeni Mahalle’de Çarşamba günleri kurulan yerel pazarda ve Aliağa’nın en büyük pazarı olan Cumartesi Pazarı’nda çalışma gruplarıyla her hafta düzenli, güçlü ve etkin çalışma yaptıklarını vurgulayan Durmaz, “Şehir dışında öğrenci olan seçmenlerin tespitini yaparak oy kullanmaya gelmeleri için ulaşımlarına yardımcı olmak üzere çalışıyoruz. Engelli ve yaşlılarımızdan oy kullanmaya gitme konusunda yardıma ihtiyacı olanları tespit ederek, seçim günü yardım verme hazırlığı yapıyoruz.” ifadelerini kullandı.

“GENEL BAŞKAN YARDIMCILARIMIZ VE MİLLETVEKİLLERİMİZLE ÇALIŞMALAR YAPTIK”

CHP Genel Sekreteri Kamil Okyay Sındır’ın katılımıyla yaptıkları referandum bilgilendirme toplantısında meslek odaları, sendikalar, muhtarlar, dernekler ve STK temsilcileri ile parti ilçe binasında bir araya geldiklerini ve sonrasında da kahvehane ziyaretleri yaptıklarını hatırlatan Özcan Durmaz, “Genel Başkan Yardımcımız Selin Sayek Böke’nin katılımıyla Aliağa Ticaret Odası Toplantı Salonu’nda yaptığımız referandum bilgilendirme toplantısında başta Aliağa iş dünyası, meslek odaları, sendikalar, muhtarlar ve STK’lar olmak üzere son derece geniş katılımlı bir buluşmada referandum hakkında bilgilendirme yaptık. Genel Başkan Yardımcımız Zeynep Altıok referanduma ilişkin bir çalışma ziyareti için Aliağa’ya geldi. Parti binamızda alan çalışma görevlileri ile bir toplantı gerçekleştirdi ve basın toplantısı yaptık. Ardından Aliağa ilçe merkezinde gençlerin yoğun olduğu cafelerde çalışma yaptık. Milletvekillerimiz Zekeriya Temizel ve Musa Çam ile gün boyu Aliağa’da çalıştık. Birlikte, Aliağa Ticaret Odası, Aliağa Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Aliağa Şoförler odası, Aliağa Ziraat Odası, Petrol İş Aliağa Şubesi ve Saadet Partisi Aliağa İlçe Yönetimi’ni ziyaret ettik. Kazım Dirik ve Atatürk Mahalle Muhtarlarımızı ziyaret ettik. İlçe merkezindeki kahvehanelere ve Atatürk Caddesi esnafımıza ziyaretler yaptık. Milletvekilimiz Atilla Sertel ile bir Pazar günü köy ziyaretleri yaparak referanduma yönelik çalışmalar yaptık. Büyükşehir Belediye Başkanımız Aziz Kocaoğlu ile bir Pazar günü; Helvacı ve Yeni Şakran’da ve en büyük köylerimiz olan Hacıömerli ve Çaltılıdere köylerimizde referanduma yönelik çalışmalar yaptık.” diye konuştu.

“GÖREVLENDİRMELER YAPILDI”

Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş ile Aliağa’da referandum için çalışmalar yaptıklarını da sözlerine ekleyen Durmaz, “Sema Pekdaş ile Siteler Mahallesi’nde ev ziyaretleri yaptık, bir mevlide katıldık, şehit ailesi ziyareti yaptık. Kapukaya köyünde ev ziyaretleri yaptık. İl Başkan Yardımcımız Utku Gümrükçü ile Aliağa Sahil FM’de referandumu konuştuğumuz bir radyo programına katıldık. Esnaf ziyaretleri yaptık. Karşıyaka Belediye Başkanımız Hüseyin Mutlu Akpınar ile de Aliağa Sahil FM’de referandumu konuştuğumuz bir radyo programına katıldık ve esnaf ziyaretleri yaptık. Seçim için sandık asil üyeleri ve yedek üyelerini oluşturduk, İlçe Seçim Kurulu’na bildirdik. Alan ve okul sorumluları ile müşahitleri belirledik, görevlendirmelerini yaptık, İl Başkanlığımıza bildirdik. 177 sandık sorumlusunun ve müşahit üyelerinin eğitimleri tamamladık.” dedi.

“HALKI BİZ BİLGİLENDİRDİK”

Referandumun yapılacağının anlaşıldığı andan itibaren bu konuda çalışmalara başladıklarını kaydeden Özcan Durmaz, “İlk toplantımızı 20 Ocak 2017 tarihinde yaptık. Yaklaşık 3 ay öncesinden. O gün partililerimizle yaptığımız geniş katılımlı toplantıda referandum çalışmaları ile ilgili nasıl organize olacağımızı konuştuk. O günden bu güne dek de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şunu gördük ki, toplum en başlarda çok bilgili değildi. Giderek bu konunun hem kamuoyunda daha fazla konuşulması, hem de bizim ziyaretlerimizle bilgilenme oranının giderek arttığını gördüm. Zira yapmış olduğumuz ziyaretlerde anayasa değişikliği ile neyin getirilmek istendiği konusunda toplumu bilgilendiren en önemli çalışma grubu olduk. Bu bilgilendirmelerin iktidar partisi tarafından yapılması gerekiyordu. Ama yapılmadı. Biz en azından Aliağa’da bu eksikliği karşıladık.” diye konuştu.

“ALİAĞA’DA GÜÇLÜ BİR HAYIR OYU VAR”

Aliağa’da birebir bütün kapılara gittiklerini söyleyen Durmaz, “Çaldığımız kapılar eğer açılıyorsa mutlaka anayasa değişikliğiyle getirilmek istenen konular hakkında kapıyı açan kişiyle konuşarak bilgilendirdik. Elbette bilgilendirici broşürlerimizi de bıraktık ama bunu sadece broşürle sınırlı tutmadık, kendimiz de birebir bilgilendirdik. Özellikle kararsızlarla ağırlıklı şekilde konuşarak onların karar vermesine yardımcı olmaya çalıştık. Toplum konuyu çok iyi bilmiyordu. Biz bu anlamda toplumun önünü açtık ve bilgilendirdik. Ben şunu çok sevinerek görüyorum ki Aliağa’da güçlü bir hayır oyu var. Zaten toplum artık getirilmeye çalışılan meselelerde kamu yararı olmadığını kendi kendine de görmüş. Genel kanı ve eğilim de bu yöndeymiş. Bizim bilgilendirmelerimizle de iyice yerine oturdu.” ifadelerini kullandı.

“HERKES MUTLAKA SANDIĞA GİTSİN”

Vatandaşlara mutlaka sandık başına gitmeleri yönünde çağrıda bulunan Özcan Durmaz, “Vatandaşlarımız bundan sonra Türkiye’nin nasıl yönetileceğine ilişkin olarak kendilerine sorulan soruyu cevaplamalı. Eğer bugün bu cevabı vermezler ve Türkiye’nin bundan sonra nasıl yönetileceğine ilişkin görüşlerini ortaya koymazlarsa yarın itiraz etmeye, neden böyle yönetiliyoruz, neden tek kişiye bu kadar yetki verilmiş, demeye hakları olmayacak. Evet diyecek olan yurttaşlarımız da sandığa gitmeli. Onlar da Türkiye’nin tek kişi tarafından yönetilmesini, milletin iradesinin tek kişiye verilmesini uygun biliyorlarsa tabi ki onlar da kendi görüşlerini sandığa taşımalılar. Ben yapılmak istenen değişiklikleri doğru anlattığımız için Aliağa’da güçlü bir hayır oyu çıkacağına inanıyorum. Türkiye’nin tamamında eğer toplum, değişiklikle getirilmek istenenlerin içeriğini bilse, bunun içine bir hamaset karıştırılmasa, bir kuru gürültü karıştırılmasa, bunun içine siyasi karşıtlıklar, kutuplaştırmalar karıştırılmasa, sadece meselenin özü konuşulsa ben evet oyunun çok çok zayıf kalacağını düşünüyorum. Milletin kendi iradesini bir kişiye, bir anayasa değişikliği ile devretmesine bir sebep olmayacağını düşünüyorum. Ama bu değişiklik yeterince anlatılamadığı için, işin içine kuru gürültü karıştırıldığı için, bir siyasi kutuplaştırma yaratıldığı için, başka şeyler üzerinden, onlar hayır diyor, bunlar evet diyor, Ey Avrupa, Ey Kılıçdaroğlu üzerinden bir siyaset yapıldığı için de ne yazık ki bu iş içeriğinden koparılarak başka bir noktaya taşındı. Bu nedenle de çıkacak olan evetlerin esasen milletin kendi iradesini devretme arzusundan kaynaklanmadığını, başka yönlendirmelerden kaynaklanacağını düşünüyorum. Ama her şart altında Aliağa’da güçlü bir hayır, Türkiye genelinde de birkaç puan farkla değil, net, ayrışmış, kopmuş bir hayır çıkacağına inanıyorum.” dedi.

“BÜTÜN SÖYLEMLERİNİ ‘EY AVRUPA’ VE ‘EY KILIÇDAROĞLU’ ÜZERİNE KURDULAR”

Referandum çalışmaları sürecinde ‘Hayır’ kanadındakilerin halkı bilgilendirmek yerine iktidarı eleştiren söylemlerde bulundukları yönündeki iddiaların da gerçekdışı olduğunu sözlerine ekleyen CHP Aliağa İlçe Başkanı Özcan Durmaz, “Hepimiz televizyonları izliyoruz, ben şimdiye kadar evet taraftarı olup da ‘Ey Avrupa’, ‘Ey Kılıçdaroğlu’ndan başka bir söz söyleyeni görmedim. Ben izlediğim kadarıyla değişiklikler hakkında bilgilenemedim. Ne yazık ki evet cephesinin bütün kampanyalarını, referanduma ilişkin bütün söylemlerini ‘Ey Avrupa’ ve ‘Ey Kılıçdaroğlu’ üzerine kurmuş olduklarını, hayır diyenler teröristtir, vatan hainidir, sözleri üzerine kurmuş olduklarını üzülerek gördüm. Ben yaptıkları açıklamalardan hiçbir şekilde bilgilenmedim. Hep beraber bir geriye dönüp bakalım. Bir bilgilendirme yaptıklarını görürsek ben bu söylediğim sözleri geri alırım.” İfadelerini kullandı.