2 Mayıs 2025, Cuma

ALİAĞA BURGER KING AÇILIYOR

18 Temmuz 2013, Perşembe 11:06

     


Gelişen ve büyüyen Aliağa, yiyecek sektöründe Dünya çapında bir marka olan Burger King ile tanışıyor.

Dünya çapında 12 bin 400, Türkiye’de 424 restaurantı bulunan Burger King, 425. şubesini 19 Temmuz 2013 Cuma günü saat 14.00’de Hükümet Caddesi’nde açıyor.

 

Türkiye’nin en büyük, en hızlı servis restoran zincircilerinin öncülerinden olan Burger King’in Türkiye’deki Master Franchisee’ı TAB Gıda, kaliteden ödün vermeden, hızlı ve güvenilir hizmet anlayışı ile 1995’den bu yana Türk lezzet düşkünlerine hizmet vermeye devam ediyor.

Burger King, ülke genelinde bugün 424’den fazla restoran sayısına ulaşmıştır.

Burger King Türkiye, Ekim 2011’de yapılan araştırmalarda Afrika, Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi içinde “En Hızlı Büyüyen Ülke” seçilmiş olan ve şu an Türkiye genelinde 470’den fazla Burger King restoranı ile hizmet vermeye devam eden Burger King, yayılımcı büyüme politikasıyla Türkiye’nin her ilinde var olmayı hedefleyen kuruluşlardan.

 

Türkiyede 424 şubesi bulunan Burger King’in 425. şubeyi açmak için tercih ettiği ilçe Aliağa. Burger King yöneticileri, 19 Temmuz 2013 Cuma günü Hükümet Caddesi Migros yanında açacakları şubenin Burger King’in Dünya genelindeki standartlarla dizayn edildiğini ifade ediyorlar.

Dünya genelinde Amerika’dan Çin’e, Kanada’dan Mısır’a kadar 12 bin 400 restaurant sahibi olan Burger King,  2015 yıl sonuna kadar Türkiye genelirdeki şube sayısını 500’e çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyorlar.

“Hedefimiz; Türkiye’de 2015 yılı sonuna kadar şube sayımızı bin 100’e çıkarmak” diyen firma yetkilileri, “Şu an ülke genelindeki Burger King şubelerinde 10 bin çalışanı var. 2015 yılı sonunda çalışan sayısını 25 bin’e çıkarmayı hedefliyoruz” diyorlar.

 

NİÇİN ALİAĞA?

Aliağa’nın nüfusunun gelecek 10 yıl içerisinde ikiye katlanacağı düşüncesinde oldukları için Aliağa’ya şube açmayı düşündüklerini belirten Burger King yetkileri, “Bizim ürünlerimiz tüm Dünya genelinde aynı sitemle hazırlanıyor. Bir hamburger Amerika’da  hangi lezzetteyse Türkiye’de de, Aliağa’da da aynı lezzette oluyor. Yiyeceklerin hazırlanmasından kullanılan her şey aynı. Malzemeyi bırakın kullandığımız elektriğin voltajından, doğalgazın ayarından, kullanılan suyun sertlik derecesini ayarlayan  cihazlara kadar aynısını kullanıyoruz. Yiyecekler aynı ısıda pişer. Çalışanlar belirli eğitimlerden geçirilerek müşterilere hizmet vermeye başlar. Aliağa şubemiz için özellikle Aliağa’da yaşayan insanları seçtik. Buna özellikle dikkat ettik” diyorlar.

BURGER KING

1954 yılında James Mc Lamore ve David Edgerton tarafından Amerika Birleşik Devletleri – Miami’de kurulan ve dünyanın en büyük fast food zincirlerinden biri olan Burger King, en büyük özelliği “Alevde Izgara” konsepti ve bu konseptin en popüler burgeri Whopper ilk kez 1957 yılında satışa sunmuş.

Türkiye’deki faaliyetlerine ise 1995 yılında ATA Grubu'na bağlı TAB Gıda Sanayi A.Ş. bünyesine katılmasıyla başlayan Burger King, kısa sürede restoran zincirlerinin halkalarını çoğaltarak vazgeçilmez lezzetlerin adresi olmuştur. Türkiye'de de hızlı servis sektörünün lider kuruluşlarından biri olan Burger King, bugün 480'den fazla restoranı ile lezzet düşkünlerine hizmet vermekte.

Dünya genelinde 78 ülkede 12.400 restoranı ile hizmet veren Burger King rakiplerinden yüksek kalite standartlarına, temizliğe, çevre uyumuna ve lezzete verdiği önemle ayrılmakta.

TAB Gıda bünyesindeki Burger King; Afrika, Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi’nde “En Hızlı Büyüyen Ülke” , 1.500 Burger King Franchisee arasında “En Hızlı Gelişim” ödüllerine layık görülürken, gizli müşteri araştırmalarında da “Serviste Mükemmellik” ödüllerinin sahibi olmuştur. Sayısız ödüller alan Burger King, Mediacat ve Ipsos KMG araştırması sonuçlarına göre Fast-Food kategorisinde “2011 Türkiye’nin Lovemark’ı” ve “Türkiye’nin En Samimi Markası” seçilmiştir.

 

Müşterileri ile olan güçlü bağı kazandığı ödüllerle de tescillemeye devam eden Burger King, Mediacat ve Ipsos KMG araştırmaları sonucuna göre fast food kategorisinde 2012 yılında da Türkiye’nin en sevilen markası(Türkiye’nin Lovemark’ı) ödülünü almıştır.

ÖZELLİKLERİ

2011 yılında “Monopoly Çılgınlığı Burger King’de” kampanyası ile İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde (İPZ) “En İyi Mobil Pazarlama Kampanyası” , Digital Age Yaratıcılık Ödüllerinde “En Yaratıcı Mobil Kampanyalar” ve Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği (DPİD) Ödülleri’nde üçüncülük ödüllerini almıştır. Burger King Türkiye, Taksim ve Beyoğlu restoranları ile Beyaz Zambak ödülüne de layık görülmüş.

Kurulduğu günden bu yana, dünya çapında uyguladığı yüksek kalite ve hijyen standardına, çevre uyumlu ve doğaya saygılı üretime, zengin lezzetli ürün çeşidini geliştirmeye ve sürekli eğitime verdiği önem, Burger King'in bugünkü başarısındaki en önemli rolü oynamaktadır.






 
Son Eklenen Haberler