DENETİMDE İLK AMAÇ CAN GÜVENLİĞİ
31 Ekim 2015, Cumartesi 06:58Tweet |
Aliağa- İzmir Karayolunun 5. Kilometresinde kurulu bulunan Yol Kenarı Denetim İstasyonu, yaptığı denetimler sayesinde hem karayollarını milyonlarca liralık tahribattan kurtarıyor, hem de ağır tonajlı araçların yasalara uygun sınırda yük taşımasını sağlıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın, Türkiye’nin birçok yerinde olduğu gibi Aliağa ilçesine de Yol Kenarı Denetim İstasyonu bulunuyor. Karayolunda seyreden ticari araçlara tonaj ve belge kontrolü yapmak amacıyla kurulan Yol Kenarı Denetim İstasyonu’nun en önemli amacı can güvenliğini tesis etmek. Aliağa- İzmir Karayolunun 5. Kilometresinde kurulu bulunan Yol Kenarı Denetim İstasyonu yaptığı denetimler sayesinde hem karayollarını milyonlarca liralık tahribattan kurtarıyor, hem de ağır tonajlı araçların yasalara uygun sınırda yük taşımasını sağlıyor. Yol Kenarı Denetim İstasyonlarının nasıl çalıştığı konusunda bilgi almak için Aliağa’da bulunan Yol Kenarı Denetim İstasyonunu ziyaret ettik.
7 GÜN 24 SAAT FAALİYETTE
Konuyla ilgili Yol Kenarı Denetim İstasyonunu ziyaret ederek bilgi aldığımız Denetim Amiri Alican Güler, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İzmir 3. Bölge Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet verdiklerini belirtti. Ege Bölgesi’ndeki 6 ilin İzmir 3. Bölge Müdürlüğüne bağlı olduğunu kaydeden Güler, “Biz bu denetim istasyonunda 7 gün 24 saat esasına göre çalışıyoruz. Her vardiyada da bir tane denetim amiri bulunur. 5 tane denetim yardımcısı arkadaşımız, 2 tane de özel güvenlik görevlimiz var. Ayrıca ilçedeki trafik polisleri ile de koordineli çalışıyoruz” diye konuştu.
PLAKA KONTROLÜ İLE BELGE DENETİMİ YAPILIYOR
Ticari olarak faaliyette bulunan her aracın Yol Kenarı Denetim İstasyonuna girmek zorunda olduğunu ifade eden Denetim Amiri Alican Güler, “ Bizim birinci görevimiz buraya gelen araçların belge kontrolünü gerçekleştirmek. Ticari araçlar hepimizin bildiği gibi taşımacılık yapabilmek için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan belge almak zorunda. A’dan D’ye kadar belge var. Kamyonlar sınıflarına göre K1, K2 ve K3 Belgeleri alacak. Otobüsler D1,D2,D3,D4 belgeleri alacak. Bunları alıp almadıklarını biz burada plaka kontrolü yaparak denetliyoruz. Bunun dışında kapasite, tonaj kontrolü yapıyoruz” dedi.
FAZLA YÜKÜN BİN 462 TL’DEN, 8 BİN TL’YE KADAR CEZASI VAR
Denetim Amiri Güler, ticari faaliyette bulunan araçların aldığı yük kademesi kadar katlanan cezaların olduğunu söyledi. Standardın üzerinde yükleme yapanlar için uygulanan ceza miktarları hakkında da bilgi veren Güler, “ Cezalar Bin 462 TL’den başlıyor, 8 Bin TL’ye kadar devam ediyor. Ticari araçlarda belli bir yükleme oranı var. Denetim yaptığımız esnada o oranın üzerinde yük varsa, yani fazla yükleme yapmışsa yoluna devam edebilmesi için cezai işlemi uyguladıktan sonra fazla yükü indirtiyoruz” ifadelerini kullandı. Güler, denetim istasyonunda genellikle hafta içi araç yoğunluğunun daha fazla olduğuna dikkat çekerek, ağırlıklı olarak limanlardan, Tüpraş’tan, Petkim’den gelen kamyon ve tırların istasyona uğradığını belirtti.
CEZALAR KEYFİ OLARAK UYGULANMIYOR
Denetimler esnasında bilinçsiz sürücülerden dolayı zaman zaman sıkıntı yaşadıklarını dile getiren Güler, uygulanan cezaların hiçbirinin keyfi olmadığını, mevzuat neyse ona göre hareket ettiklerini vurguladı. Bu konuda sürücülerden duyarlılık beklediklerini kaydeden Güler, “Sürücülerimizin bilinçlenmesi gerekiyor. Burada sürücüler ile birebir karşı karşıya gelen biz olduğumuz için tepkiyi de biz görüyoruz. Beddua edeninden küfredenine kadar her şey oluyor. Ama bu bizim görevimiz neticede. Kanunlar neyi gerektiriyorsa onu yapıyoruz. O nedenle içimiz rahat. Keyfi olarak bu cezalar uygulanmıyor. Mevzuat neyse onu uyguluyoruz. Bizim buradaki amacımız daha çok araç denetlemek. İşin devamlılığını sağlamak” diye konuştu.
DENETİMLERİN İLK AMACI CAN GÜVENLİĞİ
Bu denetimlerin amacının ceza yazmak veya bir gelir kapısı sağlamak olmadığının altını çizen Denetim Amiri Güler, “Bu denetimlerin ilk amacı can güvenliği. Çünkü ağır tonajlı araçların güvenliği tamamen risk altında. Frenleri tutmayabiliyor. Aşırı yükleme yaptığında fren mesafesi artıyor. Diğer bir amacımız da haksız rekabeti önlemek. Araçlarına kapasitenin üstünde yük almalarına engel olmak. Üçüncü amacımız da yol bakım maliyetleri. Yol bakım maliyetlerini en aza indirmek. Çünkü bu asfaltın dayanabildiği bir tonaj gücü var. Bu yapılanlar ülke ekonomisine katkı olarak da önemli. Taşımacılık yapan birisi kapasiteyi sürekli aşıyorsa yılda bir kez değiştireceği lastiklerini 6 ayda bir değiştiriyor. Motor bakımını, fren bakımını daha sık yaptırıyor. Kendine de maddi olarak zarar vermiş oluyor” dedi.
K BELGESİNİ ARAÇTA BULUNDURMA ZORUNLULUĞU YOK
Günlük ortalama 1500 ila 2000 arası araç denetlediklerini, pazar günleri bu sayının biraz daha düştüğünü ifade eden Güler, pazar günleri 700-800 arası araç denetlediklerini söyledi. Güler, “Ayda da yaklaşık 45-50 bin civarında araç denetlemiş oluyoruz. Haftada 12-13 bin civarı araç denetliyoruz. İstasyonda 7 gün 24 saat esasına göre çalışıyoruz. K Belgesi kontrolünü plakaya göre yapıyoruz. Sürücüler 2 yıl öncesine kadar K Belgelerini araçlarda bulundurmak zorundaydı. Ama kaybettim diye gelen çok olduğu için şu anda araçta bulundurma zorunluluğu yok. Bilgisayardan plaka bilgilerine giriyoruz ve oradan görüyoruz K Belgesi olup olmadığını. Belgesi olmadığı takdirde, eğer şirketin belgesi varsa o aracın belgesi yoksa 571 TL, eğer şirketin belgesi de yoksa bin 144 TL cezası var” diye konuştu.
YANILMA PAYINI HAK OLARAK GÖRÜYORLAR
Denetimler esnasında cezai işlem uygulanan bazı sürücülerin duruma itiraz ettiğini, zaman zaman ilginç tepkilerle de karşılaştıklarını dile getiren Denetim Amiri Alican Güler, ‘Her kantar sonuçta teknolojik bir alet. Dolayısıyla hepsinin yanılma payı olabiliyor. Biz bu yanılma paylarını gözeterek ortalama yüzde 5 civarında yanılma avansı veriyoruz. Normalde tırlar 40 tonluktur. Ama biz 2 ton da avans veriyoruz, 42 tona kadar tolerans tanıyoruz. Ancak vatandaşlar bunu hak olarak görüp 41 bin 900 kilogram ile yola çıkıyor. Kurtarır diye düşünüyor. Ancak yol kenarlarındaki bu kantarların hepsi aynı tartacak diye bir kaide yok. Bu defa 4 bin 105 kilogram olarak kantardan geçtiğinde biz ceza uygulamak zorunda kalıyoruz. ‘5 kilogramdan ceza yazıyorsunuz’ deniliyor bu defa. Hayır, 5 kilogram fazlası olduğu için değil. 605 kilogramdan yazıyoruz cezayı. Bu konuda da bilinçlenmek gerekiyor. Ben buraya 40 ton olarak gelen bir tır görmedim bu güne kadar. Hep 41 bin 800, 41 bin 900 kilogram olarak geliyor. Ancak yasal sınır 40 bin kilogram. Bilimsel sınır da 40 bin kilogram” ifadelerini kullandı.
(VOLKAN GÜNDÜZ)

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Aliağa’daki yangının dikkatsizlik sonucu

AK Parti Genel Sekreteri ve İzmir Milletvekili Eyyüp Kadir İnan, Aliağa Belediye

Çağdaş ve klasik ev stillerinde yerini alan konsol, 2025’in işlevsellik,

Doğayla baş başa, özgürlük hissi ile dolu bir yaşamı sembolize eden

Aliağa Ticaret Odası (ALTO) tarafından, İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) desteğiyle hayata

Aliağa’da, mavi bayraklı Ağapark ve Ön Plajlar, 2025 yaz sezonuna kapılarını

Aliağa Petkimspor, iç transferde 28 yaşındaki uzunu Troy Selim Şav ile yeniden

AK Parti İzmir İl Başkanı Bilal Saygılı, İzmir'de CHP'li belediyelerin yalnızca

CHP İzmir İl Başkanı Şenol Aslanoğlu, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ndeki

DEM Parti Aliağa Başkanlığı, Çarşamba Pazarı’nda bildiri dağıtarak Temmuz

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Belediye-İş Sendikası Genel

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Egeşehir AŞ tarafından yürütülen

İzmir Büyükşehir Belediyesi, işe alımlarda halkın katılımını ve şeffaflığı

Tüpraş ve Ravago işçileri, 15-16 Haziran Direnişi’ni anma etkinliğinde,

İzmir, Türkiye’nin en büyük liman şehirlerinden biri olmasının

CHP Parti Sözcüsü ve İzmir Milletvekili Deniz Yücel, gazeteci

30 ilçede bulunan 62 istasyonda 7 gün 24 saat görev yapan İzmir İtfaiyesi,

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, çevresel gürültüyle

Aliağa Belediyesi Taekwondo Kursu’nun sporcuları kuşak atladı. Taekwondocular

Bu sezon TFF 2.Lig Kırmızı grupta mücadele edecek Aliağa FK'da yeni transfer

İzmir Bakırçay Üniversitesi’nden Prof. Dr. Şermin Tağıl, orman yangınlarının

Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM) Aliağa İlçe Eş Başkanları Aynur

Türkiye’de müzik PR konusunu merkeze alan ilk ve tek kitap olma özelliği

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP'nin 30 Haziran'daki

2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı’nın sona ermesi dolayısıyla Yeni Şakran İlkokulu’nda

Hakim ve Savcılar Kurulu’nun 2025 Yılı Adli ve İdari Yargı Kararnamesi kapsamında

Aliağa Ticaret Odası (ALTO), mobil uygulaması ALTONET’i hizmete sundu. ALTO

Türkiye Sigorta Basketbol Süper Ligi ekiplerinden Aliağa Petkimspor, Litvanyalı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, su faturalarındaki “katı atık bedeli”

İMEAK Deniz Ticaret Odası Aliağa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, 1

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın İzmirlileri özellikle