131019098
7 Mayıs 2024, Salı

OKULLAR AÇILIYOR, KIRTASİYELERDE HAREKETLİLİK BAŞLADI

2 Eylül 2021, Perşembe 07:06

     


Yüz yüze eğitimin başlamasına sayılı günler kala hareketlenen kırtasiyecilik sektörü ile ilgili olarak Aliağa’da faaliyet gösteren Şirinler Kırtasiye ve Mega Kitap Kırtasiye Grubu yetkilileriyle bir röportaj gerçekleştirdik.

Yüz yüze eğitim 6 Eylül’de başlıyor. Öğretmenler, öğrenciler okullarına kavuşuyor. Bu süreçte kırtasiyelerde de hareketlilik başladı. Kırtasiye sektörü, bu yıl okula başlama maliyetini 361 lira olarak açıkladı. Tabi bu rakam tüketicilerin ürün tercihlerine ve alım gücüne göre değişiklik gösterebiliyor. Konuyla ilgili olarak Aliağa’da hizmet veren Şirinler Kırtasiye Yetkilisi Şirin Sezen ve Mega Kırtasiye Sahibi Mustafa Hakan Yılmaz ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Şirin Sezen: “Ürünün damga ya da kalite belgesine dikkat etmelerini öneriyoruz”

Konuyla ilgili ilk olarak Şirinler Kırtasiye Yetkilisi Şirin Sezen ile görüştük. Sezen, okulların pandemi döneminde kapalı olmasını değerlendirerek sözlerine başladı. Sezen açıklamasında, “Okula gitmeyen öğrenciler sebebiyle öğrencilerin kullanacakları okul malzemeleri de azaldığı için doğal olarak bir harcama yapmadılar. Okullar kapalı olduğu için böyle bir ihtiyaç doğmadı. Bundan dolayı bizim satışlarımız da azaldı. Pandemiden kaynaklı aslında belli edilmemeye çalışılan o krizden ve artan döviz kurundan dolayı fiyatlar arttı. Her ne kadar biz ürünlerimizi Türk Lirasından satıyor olsak da ürünlerimiz yurtdışından geldiği için fiyatları artıyor. Yüzde yüzü artan oran da fiyat artışı olan ürünler var. Kırtasiye ürünlerinde ortalama en az yüzde elli artış oldu. Bu artışla birlikte de bir öğrencinin çantasının dolması için velilerin 300, 400 lirayı gözden çıkarması gerekiyor. Bu fiyat artış da gösterebiliyor. El işi dersleri, teknik dersleri, resim derslerinde kullanılan ekstra malzemelerle bu fiyat artabiliyor. Ürünleri alırken de gelen velilerimize söylüyoruz adı duyulmuş markalara muadil olarak Türkiye’de üretilen yerli ürünler var ve onlar da çok kaliteli. O ürünleri de kullanırken de öğrenciler bir sıkıntı yaşamıyorlar ki neredeyse yarı yarıya fark ediyor fiyatlar. Bu anlamda bu durum velilerin bütçelerine de etki ediyor. Zincir marketlerde satılan kırtasiye ürünleri daha düşük kalitede üretiliyor. Kendi markalarının üretimini yaptırıyorlar. Bizim gibi kırtasiye dükkanlarında satılan ürünler belli standartlarda ve çocukların sağlığına uygun oluyor. Marketlerde bunun standartlarını düşük tutuyorlar. Veliler bu ürünleri almayı tercih ediyorsa da ürünlerin üstlerinde muhakkak ki ürün bilgileri olması gerekiyor. Ürünün hangi standartlarda üretildiğine dair damga ya da kalite belgesine dikkat etmelerini öneriyoruz.” Dedi.

Mustafa Hakan Yılmaz, “Müşterilerimizin önceliği kalite olsun”

Konuyla ilgili görüşünü aldığımız bir diğer isim ise Mega Kitap Kırtasiye Grubu sahibi Mustafa Hakan Yılmaz oldu. Yılmaz, “ Ürünlerimizin fiyat artış oranına bakacak olursak Mega Kırtasiye olarak okul grubunda yüzde beş ile on arasında bir zam yaptık. Ürünlerimize ciddi bir zam yansıtmadık. Bu anlamda geçen yıla göre herhangi bir fark, bazı spesifik gruplar dışında çok büyük bir fark olmadı. Velilerimizi yerli üretim ürünlere yönlendirme çağrısında bulunuyoruz. Çünkü yerli grup ürünler eskisi gibi değil. Bir Fatih firmamız, bir Pensan Kalemcilik, bir Gıpta grubu şuan dünyanın en iyi markaları. Bu markalar sadece Türkiye anlamında değil dünyaya ihracat anlamında bu markalar çok başarılı. Bu anlamda velilerimiz yerel grupta üretim yapan ürünlere yöneldikleri zaman sepetleri ciddi anlamda etkilenmemiş olacak. Bütün velilerimize ortak çağrımız kırtasiye grubu ürünlerimizi alırken N71 gibi kalite standartlarına dikkat etmeleri. Tabi ki burada da bütçe ortaya çıkıyor. Biz Mega Kırtasiye olarak kesinlikle spot ürün sokmuyoruz mağazalarımıza. Tamamen kaliteli, kendi çocuklarımıza kullanacağımız ürünleri tercih ediyoruz. Özellikle boya grubunda denemeden aldığımız hiçbir ürün yok. Okulların iki yıl kapalı olması bizi çok fazla etkilemedi. Kırtasiye sektörünü etkiledi ama sektörü etkilemesinin sebebi şu maalesef birçok kırtasiyeci arkadaşımız ya okul çalışmalarıyla ya da kapalı devre bayilik usulleriyle okul tanıtımları yaparak armut piş ağzıma düş tabiriyle basit ticari usullerle müşterisine değer vermeden ticaret yaptıkları için bu arkadaşlar etkilendiler. Kırtasiyecilik sektöründe maalesef Türkiye’de rantabl ekonominin gidişatından dolayı yüzde sekseni bu şekilde çalışıyor. Ancak bizim gibi müşteri odaklı çalışan, birim müşteri memnuniyetine önem veren firmalar pandemiden etkilenmedi. Bazı büyük kırtasiye araştırma şirketlerinin yaptığı araştırmalar neticesinde 12 bin 500 kırtasiyede bin kırtasiye çok şükür bu bin kırtasiye arasındayız, pandemi döneminde normal büyüme rakamlarını yakaladık. Bunu da açgözlü olmayışımıza ve müşteri odaklı çalışmamıza borçluyuz. Müşterilerimizin önceliği kalite olsun.” İfadelerini kullandı.

(ESİN ÇETİN) 







 
Son Eklenen Haberler