VATANDAŞIN İZSU BİLMECESİ

21 Eylül 2016, Çarşamba 06:33

     


Aliağa’nın Yeni Şakran Mahallesi’nde şahsına ait boş arsaya ev yapan Mehmet Salih Demiray, tüm evrakları tamam olmasına rağmen İZSU’nun abonelik sistemindeki bir hata nedeniyle aylardır evine su aboneliği alamıyor.

Yeni Şakran Mahallesi 3195 Sokak’ta bulunan şahsına ait arsaya ev inşa eden, inşaatla ilgili tüm evraklarını eksiksiz tamamlayan ev sahibi Mehmet Salih Demiray, ev ile ilgili tüm izinleri tamam olmasına rağmen İZSU’nun abonelik sistemindeki bir hatadan dolayı evine su aboneliği alamadı. Aylardır evine su aboneliği alabilmek için mücadele eden Mehmet Salih Demiray, İZSU ile yaşadığı sıkıntıyı Aliağa Ekspres Gazetesi ile paylaştı. Demiray, yaşadığı sorunu şöyle anlattı, “ Bundan 6 ay önce Şakran 3195 Sokak’ta bulunan boş durumdaki arsama dubleks bir bina yaptırdım. Yapımı 15 gün önce bitti. 25 Temmuz’da oturma ruhsatımı aldım. Oturma ruhsatını alırken Aliağa Belediyesi benden İZSU’dan alınmış kanal ruhsatı istedi. Gidip İZSU’dan bunu aldım. Diğer teferruatları da yerine getirdim. Bana numarataj verdiler. Elektriğe müracaat ettim. Elektrik aboneliğini de aldım. Şakran’da yeni su hattı kazı çalışması olduğu için onları bekledim, yeni hattan su versinler diye. Yaklaşık 1,5 ay bekledim. Bu işlemler uzun sürdü, susuz kalmamak için İZSU’ya su aboneliği müracaatında bulundum. İZSU’ya müracaat ettiğimde bana ‘3195 sokak 12 numarada abone görünüyor’ dediler. Peki burada abone görünüyorsa ben kanal ruhsatnamesi aldığımda, adres tespiti yaparken kanal tespitini yapıp bana niye izin verdiler. Cins değişikliği için Aliağa Belediyesi’ne gittiğimde bana aynı adrese numarataj verdi. Cins değişikliği için tapuya müracaat ettim. Lisanlı haritacılar gelip orayı ölçüp bana cins değişikliği için tapumdaki onayı verdiler. Şu anda elimde bulunan tapu, cins değişikliği yapılmış olan tapu. Şu ana kadar her şey normal. Ama suya müracaat ettiğimde İZSU bana diyor ki ‘Yerinde abone var’. Madem abone varsa, İZSU sistemde bunu görüyorsa niye bana bunu en başında söylemeyip diğer işlemler için bu güne kadar para aldı. Bana en başında ‘bunu düzelt’ demesi gerekirdi. Diyelim ki İZSU’nun gözünden kaçtı, peki belediye bütün bu işlemleri yaparken neden beni uyarmadı. Bu durum İZSU’nun ayıbı ise bu ayıbı neden temizlemiyor. Ben bazen günde 3 defa İZSU ve belediye arasında gidip geliyorum. İZSU, ‘Belediye bana bu konuda yazı versin’ diyor, belediye ise ‘Sana verdiğim numarataj doğru, ben yazı veremem’ diyor. ‘Bunun üzerinden işlem yapsınlar’ diyor. Belediyeye gittiğimde İZSU’yu arıyoruz ama cevap vermiyorlar. İZSU’ya gittiğimde de belediyeyi arattırıyorum iki kurumu görüştürmek için bu defa da onlar cevap vermiyor telefonlara. Ben bu işe bir çözüm istiyorum.”

(VOLKAN GÜNDÜZ)