ÇEVRE YOLU İHALESİ 15 ŞUBAT’TA

10 Kasım 2016, Perşembe 06:18

     


Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli kapsamında kapalı teklif alma usulü ile 15 Şubat 2017'de ihale edilecek. Yolun 3 yıl içerisinde bitirilmesi hedefleniyor.

Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi, YİD modeli kapsamında kapalı teklif alma usulü ile 15 Şubat 2017'de ihale edilecek. Konuya ilişkin ilan Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, söz konusu ihaleye katılmak isteyenler, ihale dosyasını 15 Kasım'dan itibaren Karayolları Genel Müdürlüğü İşletmeler Dairesi Başkanlığında ücretsiz olarak görebilecekler. İhale dosyası satış bedeli 50 bin lira olarak belirlenirken, ihaleye iştirak etmek isteyen istekliler, dosya bedelini Karayolları Genel Müdürlüğü Muhasebe, Kesin Hesap ve Raporlama Şubesi Müdürlüğü’ne yatırmalarının ardından ihale dosyasını alabilecekler. Söz konusu işe ait geçici teminat tutarı 25 milyon lira oldu. İhale, 15 Şubat 2017 günü saat 10.30'da Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nde yapılacak.

“76 KİLOMETRELİK BİR PROJE”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ihalesiyle ilgili önemli açıklamalarda bulunarak, “9 Kasım 2016 tarihi itibariyle ilana çıkmış olacağız. 3 ay sonra teklifleri alıp değerlendirdikten sonra 2017 içerisinde işe başlayıp 3 yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. 76 kilometrelik bir proje yapacağız” dedi. İhalenin 9 Şubat 2016 itibariyle ilana çıkacağını ifade eden Arslan, 15 Şubat 2017’de tekliflerin alınacağını söyledi. 3 yıl içerisinde projenin bitirilmesinin hedeflendiğini anlatan Arslan, otoyolun 76 kilometrelik bir proje olduğunu bildirdi. Arslan, “İzmir - Çandarlı otoyolunu özelikle Nemrut, Menemen, Aliağa, Çandarlı arasındaki çok yoğun trafiğin yaşandığı, yaklaşık günde 60 bin araç trafiğinin olduğu, adeta trafiğin keşmekeş olduğu bölgede yapacağız. 9 Kasım tarihi itibariyle ilana çıktık. 15 Şubat 2017 de teklifleri alacağız. Teklifleri aldıktan sonra da değerlendirmesini yapıp teknik olarak yeterli bulduğumuz teklif sahiplerinin sürelerini açacağız. Teklifleri değerlendirdikten sonra 2017 içerisinde işe başlayıp 3 yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. Yolun İzmir’den Menemen’e kadar olan yaklaşık 16 kilometrelik kısmını biz otoyol startıyla bitirmiştik zaten. Menemen’den sonra Nemrut Körfezi ile Aliağa’yı da içerisine alacak ve Çandarlı Limanı’na kadar gidecek 76 kilometrelik bir proje yapacağız” dedi.

“3 ŞERİT GİDİŞ, 3 ŞERİT GELİŞ OLACAK”

Bakan Arslan, ek kısa bitirme süresini hangi firma verirse ihalenin o firmaya verileceğini ifade ederek, "Yol 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olacak. Tüpraş’ın, Petkim’in, limanların olduğu bölgede ağır araç trafiğinden kaynaklanan ciddi bir trafik keşmekeşi var. Bunu rahatlamış olacağız. Hem sanayiden çıkan araçların trafiğini rahatlatmış olacağız, hem de Menemen, Aliağa ve Çandarlı’daki insanların ulaşımını kolaylaştırmış olacağız. Sadece bu bölge değil, İzmir’i Çandarlı üzerinden Ayvalık’a, Bergama’ya daha Kuzey’e Çanakkale’ye götüren yola da alternatif bir yol oluşturarak trafiği rahatlatmış olacağız” ifadelerini kullandı.

“35-40 BİN ARACIN GEÇİŞİ ÖNGÖRÜLÜYOR”

Yol güzergahında günlük 35-40 bin aracın geçişinin öngörüldüğünü söyleyen Bakan Arslan, “Yap-İşlet-Devret modeliyle yapacağımız bir proje olması hasebiyle o teklif verenlerin dosyalarını inceleyeceğiz. En kısa bitirme süresini kim verirse ihaleyi ona vereceğiz. Onlar da 3 yıl içerisinde burayı bitirip verdikleri süre çerçevesinde işletecekler ve o sürenin sonunda da yolu bize devredecekler. Günlük 35-40 bin aracın geçişi öngörülüyor bu güzergâhta; çünkü şu an çok yoğun bir trafik var. Hatta bazı insanlar trafiğe çıkmıyor çok tıkanma olduğu için. Bu yolla birlikte ekonominin de ticaretin de canlanmasını, ağır sanayinin büyümesini bekliyoruz” diye konuştu.

(VOLKAN GÜNDÜZ)