SAKA:‘MESLEKİ YETERLİLİK BİRİNCİ GÜNDEMİMİZ OLMALI’

18 Temmuz 2016, Pazartesi 06:49

     


Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı olarak İzmir’de faaliyet gösteren oda ve borsaların ortak yönetim kurulu toplantısı, Selçuk Ticaret Odası ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplantıda Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, Aliağa ile ilgili gündem maddeleri hakkında konuştu.

MESLEKİ YETERLİLİĞİN ÖNEMİNE VURGU

Mesleki yeterlilik belgesinin meslek sahiplerine özellikle iş güvenliği ve meslek niteliklerinin gelişmesi açısından önemli yararlar sağlayacağını ifade eden Saka, “Düzenlemeyi olumlu buluyor ve destekliyoruz. Düzenleme ile birlikte işletmelerde işin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip kişiler istihdam edilerek, iş ve rekabet gücü de artacaktır. Fakat hem şirketler hem de çalışanlar tam anlamıyla konunun öneminin farkında değil. Mesleki yeterlilik belgesi zorunluluğu konusunda son gün olan 25 Mayıs 2016 tarihi geçmesine rağmen çok sayıda çalışan ve şirket henüz başvuru yapmadı” dedi. Mesleki yeterlilik konusunda tüm paydaşların detaylı olarak bilgilendirilmesi gerektiğini ifade eden Saka, “Bu konuda Odalar ve Borsalar Birliğimiz tarafından kurulan Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezi (MEYBEM) A.Ş’nin de odaları daha fazla bilgilendirmesi, farkındalığın oluşması açısından faydalı olurdu. Milyonları ilgilendiren son derece önemli olan bu konuda Türkiye’deki tüm odaların MEYBEM ile işbirliği yaparak bulundukları bölgede ihtiyaç olan mesleklerle ilgili sınav açabilme yetkisi bulunuyor. Ancak bu durum birçok oda tarafından bilinmediği için yetki sadece belli odalara verilmiş gibi algılandı. Fakat Odalar bölgelerindeki mesleki yeterlilik belgesi taleplerini toplayarak MEYBEM ile iletişime geçebilirler ve ihtiyaç olan mesleklerle ilgili belgelendirme sınavını açabilirler” diye konuştu.

‘AKTARMA, ‘ÇAĞDAŞ RAYLI SİSTEM’ MANTIĞIYLA UYUŞMUYOR’

Aliağa-Tepeköy arasında hizmet veren İzban yolcu hattında, Menemen ile Aliağa arasında aktarma yapılması sebebiyle Aliağa’dan İzmir’e ve İzmir’den Aliağa’ya varış konusunda gecikmeler yaşandığını dile getiren Saka, “Aktarmalı sisteme geçildikten sonra Aliağa’dan gelen tren ile Menemen’den İzmir yönüne gidecek trenin hareket saatleri uyuşmamakta ve tren gelen yolcuları beklemeden kalktığı için yaşlı, engelli vatandaşlar, işçiler, öğrenciler başta olmak üzere yolcular hareket eden trene yetişememektedir. Bu sebeple İzban’da yığılmalar yaşanmaktadır. Ayrıca yaz aylarına girilmesiyle birlikte Foça, Çandarlı ve Dikili gibi tatil yerlerine günübirlik giden tatilcilerde eklenince mevcut sistem bu yoğunluğu kaldıramamaktadır. Hava sıcaklığının hayatı olumsuz etkilediği yaz aylarında vatandaşların tabiri caizse ‘balık istifi’ yolculuk etmeleri ve Menemen aktarma noktasından Aliağa’ya gidecek treni 15 dakika boyunca beklemeleri ‘çağdaş raylı sistem’ mantığıyla uyuşmamaktadır” diye konuştu.

‘ÇEVRE YOLU EN AZINDAN ALİAĞA’YA KADAR GELMELİ’

Konuşmasında gündemdeki bir diğer konu olan çevreyolu projesine de değinen Saka, Aliağa Limanlar Bölgesi karayolu ağında liman kaynaklı günlük ortalama 4 bin 500 ile 5 bin arasında ağır taşıtın trafiğe katıldığını, Petkim limanının yılın ikinci yarısından sonra faaliyete geçmesiyle birlikte yılda 1 milyon TIR’ın daha trafiğe dahil olacağını ifade etti. Saka, Çevre Yolu’nun” Menemen-Aliağa-Çandarlı Limanı ve Bergama'ya otoyol olarak devam etmesini ve Çandarlı liman projesinin yapımı uzayacaksa da en azından çevre yolunun Aliağa Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar olan kısmının tamamlanmasını talep etti. (EMEL OTURAK)